KudoZ home » English to Norwegian » Finance (general)

Predatory lending

Norwegian translation: lånehaivirksomhet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Predatory lending
Norwegian translation:lånehaivirksomhet
Entered by: Heidi Kjelsvik

20:57 Feb 15, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Predatory lending
Se en god forklaring her: en.wikipedia.org/wiki/Predatory_lending

Jeg synes det bør finnes en standardoversettelse for en så vanlig term.
Bjørnar Magnussen
lånehaivirksomhet
Explanation:
Det er det første som slår meg som et vanlig uttrykk for dette.
Selected response from:

Heidi Kjelsvik
Grading comment
Den likte jeg! Midt i blinken!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ågervirksomhet
Thomas Deschington
1lånehaivirksomhet
Heidi Kjelsvik


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
predatory lending
lånehaivirksomhet


Explanation:
Det er det første som slår meg som et vanlig uttrykk for dette.

Heidi Kjelsvik
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Den likte jeg! Midt i blinken!

13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
predatory lending
ågervirksomhet


Explanation:
Litt gammeldags kanskje, men det er dekkende.

Thomas Deschington
Poland
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Enda et godt forslag! Dessverre hadde jeg allerede delt ut poengene når du svarte. Nå har jeg litt av et luksusproblem...