KudoZ home » English to Norwegian » Furniture / Household Appliances

Wind light

Norwegian translation: lyslykt, lysholder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Wind light
Norwegian translation:lyslykt, lysholder
Entered by: Ingrid Thorbjørnsrud

16:57 Sep 3, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Furniture / Household Appliances / Lys i beholder
English term or phrase: Wind light
På engelsk heter det wind light, på tysk Windlicht, men har vi noe lignende på norsk? Har tenkt på lys i beholder, men syntes det hørtes stusselig ut.
Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
lyslykt, lysholder
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-09-03 18:39:01 GMT)
--------------------------------------------------

Lyslykt - Eksempler:
http://www.onlinemarked.no/Product.aspx?cID=6312&pID=172064
https://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=...
http://www.admin.uio.no/ia/om/profilering/universitetsgaver/...


"Telysholder" kan brukes som alternativ til "lysholder". Eksempel:
http://www.gooba.no/index.php?show=1&expand=0,1&showid=8087



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-09-03 18:42:51 GMT)
--------------------------------------------------

Ser at ellos-linken ikke virker, så bruk denne:
http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=3...

Eller denne:
http://www.firma-gaver.no/5 GAVER/GAVER.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-09-03 19:05:34 GMT)
--------------------------------------------------

"Levende lys" kan være et alternativ til "brennende lys".

Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
Takk skal du ha!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1lyslykt, lysholder
Egil Presttun
2lanterne ?xxxoversetterhu


Discussion entries: 9





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wind light
lyslykt, lysholder


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-09-03 18:39:01 GMT)
--------------------------------------------------

Lyslykt - Eksempler:
http://www.onlinemarked.no/Product.aspx?cID=6312&pID=172064
https://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=...
http://www.admin.uio.no/ia/om/profilering/universitetsgaver/...


"Telysholder" kan brukes som alternativ til "lysholder". Eksempel:
http://www.gooba.no/index.php?show=1&expand=0,1&showid=8087



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-09-03 18:42:51 GMT)
--------------------------------------------------

Ser at ellos-linken ikke virker, så bruk denne:
http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=3...

Eller denne:
http://www.firma-gaver.no/5 GAVER/GAVER.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-09-03 19:05:34 GMT)
--------------------------------------------------

"Levende lys" kan være et alternativ til "brennende lys".



Egil Presttun
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Takk skal du ha!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mari Noller: Dette kaller vi det der jeg kommer fra i alle fall. Googlet litt på "wind light" og de bildene som kom frem da lignet egentlig mest på gravlykter, men bildene for "Windlicht" ligner på telysholdere.
9 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wind light
lanterne ?


Explanation:
http://images.google.no/images?ndsp=18&um=1&hl=no&q=lanterne...

xxxoversetterhu
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian