KudoZ home » English to Norwegian » Government / Politics

urban neighbourhood organizations

Norwegian translation: bydelsorganisasjoner


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:urban neighbourhood organizations
Norwegian translation:bydelsorganisasjoner
Entered by: NO-EN-DE

13:48 Aug 29, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Government / Politics
English term or phrase: urban neighbourhood organizations
Any idea what this can be?
Thanx:o)
NO-EN-DE
Norway
bydelsorganisasjoner
Explanation:
Lokalsamfunnene er territorielle organisasjoner som kan sammenliknes med velutviklede velforeninger eller
bydelsorganisasjoner. ...
www.norgeslexi.com/paxlex/alfabetet/j/j04.html

Kontakt med bransje- og bydelsorganisasjoner og lokale næringsforeninger har generelt blitt redusert i forhold til plantall etter at utredningskontoret ble ...
www.sak.oslo.kommune.no/dok/Bys\1998\BUK\0000022498-4-WBE-4...

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-08-29 14:08:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ev. "byens nærmiljøorganisasjoner" (ref: www.oslo.kommune.no/dok/felles/publ/budsjett/2000/forslag/0... )
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takker:o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2bydelsorganisasjoner
Bjørnar Magnussen
1urbane beboernettverkIngrid Thorbjørnsrud
Summary of reference entries provided
valhalla55

Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bydelsorganisasjoner


Explanation:
Lokalsamfunnene er territorielle organisasjoner som kan sammenliknes med velutviklede velforeninger eller
bydelsorganisasjoner. ...
www.norgeslexi.com/paxlex/alfabetet/j/j04.html

Kontakt med bransje- og bydelsorganisasjoner og lokale næringsforeninger har generelt blitt redusert i forhold til plantall etter at utredningskontoret ble ...
www.sak.oslo.kommune.no/dok/Bys\1998\BUK\0000022498-4-WBE-4...

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2008-08-29 14:08:24 GMT)
--------------------------------------------------

Ev. "byens nærmiljøorganisasjoner" (ref: www.oslo.kommune.no/dok/felles/publ/budsjett/2000/forslag/0... )

Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Takker:o)
Notes to answerer
Asker: Passer inn i teksten, men bare for aa vaere sikker ... :o)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ingrid Thorbjørnsrud: Er dette formelle organisasjoner eller mer uformelle sammenslutninger av beboere, som f.eks. "Neighbourhood Watch"?
1 hr
  -> Ja, hvis det er uformelle sammenslutninger, passer det bedre med "byens nærmiljøorganisasjoner"

4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
urbane beboernettverk


Explanation:
Denne konstruerte jeg helt selv...

Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: *lol* Mektig imponert uansett:o)





Reference comments


3 mins
Reference

Reference information:
In which country?

valhalla55
Native speaker of: Native in RomanianRomanian