KudoZ home » English to Norwegian » Government / Politics

replacement mayor

Norwegian translation: fungerende borgermester


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:replacement mayor
Norwegian translation:fungerende borgermester
Entered by: NO-EN-DE

13:43 Sep 3, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Government / Politics
English term or phrase: replacement mayor
Det er snakk om en borgermester som ble innsatt da den opprinnelige döde og det ikke fantes en vice-mayor... Hva kalles det paa norsk? erstatnings borgermester...? *kremt*

:o)
NO-EN-DE
Norway
fungerende borgermester
Explanation:
.
Selected response from:

Egil Presttun
Norway
Grading comment
Som alltid, takk for hjelpen:o)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1 +2fungerende borgermester
Egil Presttun
2varaordførerMari Noller


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
fungerende borgermester


Explanation:
.

Egil Presttun
Norway
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Som alltid, takk for hjelpen:o)
Notes to answerer
Asker: Der satt den tenker jeg:o) Tusen takk!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mari Noller: Jeg skrev akkurat "fungerende varaordfører" selv :P Dette fungerer i alle fall hvis man vil unngå "vara" :)
1 min

agree  Ingrid Thorbjørnsrud: Bra forslag!
2 hrs

23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
varaordfører


Explanation:
Jeg er ikke så dreven på politikk, men er ikke dette rollen til varaordføreren?

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2008-09-03 14:20:46 GMT)
--------------------------------------------------

Da blir det vel "reserveordfører" da ;)
Hvis du ikke kan skrive noe sånt som "fungerende varaordfører" eller noe sånt.

Mari Noller
United Kingdom
Native speaker of: Norwegian
Notes to answerer
Asker: Joda, normalt sett :o) Men, varaordföreren er vel egentlig valgt og denne karen ble plassert i rollen uten valg fordi varaordfoereren ikke eksisterte... :o)