KudoZ home » English to Norwegian » IT (Information Technology)

enroll

Norwegian translation: registrere


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enroll
Norwegian translation:registrere
Entered by: Frode Aleksandersen

13:04 Sep 17, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: enroll
Kontekst er biometri og lagring av fingeravtrykk. Eks: "Enrollment is the process of creating fingerprint samples which identify the user", "enroll your fingerprints". Er det noen som har noen bedre forslag enn legge inn/lagre, som klarer å få med at det er en forbindelse mellom brukeren og fingeravtrykkene?
Frode Aleksandersen
Norway
registrere
Explanation:
Bare en variant av hva du foreslår selv egentlig. Men det blir jo litt Storebror ser deg-følelse av det, da :-)

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-09-18 02:44:30 GMT)
--------------------------------------------------

"Før du kan begynne å bruke ThinkVantage Fingerprint Software, må du registrere én
eller flere fingrer."

http://209.85.135.104/search?q=cache:lqhuJ8m3O60J:ftp://ftp....
Selected response from:

Thomas Deschington
Poland
Grading comment
Takker og bukker
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2registrere
Thomas Deschington
3innrullere
Per Bergvall


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
innrullere


Explanation:
Det synes som om enroll er et unødig komplekst uttryll på engelsk for en ganske enkel prosedyre, så da handler det vel bare om å finne et tilsvarende, unødig komplekst uttrykk på norsque?

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2007-09-17 14:03:54 GMT)
--------------------------------------------------

Beklager uttryll - har tastaturproblemer om dagen. Uttrykk!!

Per Bergvall
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Thomas Deschington: Man sier jo trash in, trash out, men så slavisk trenger man vel ikke være :-P
1 min
  -> Nei, det var vel nærmest en spøk - en harselas over folk som bruker uttrykk som enroll der langt enklere, adekvate ord kunne gjort nytten.

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
registrere


Explanation:
Bare en variant av hva du foreslår selv egentlig. Men det blir jo litt Storebror ser deg-følelse av det, da :-)

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-09-18 02:44:30 GMT)
--------------------------------------------------

"Før du kan begynne å bruke ThinkVantage Fingerprint Software, må du registrere én
eller flere fingrer."

http://209.85.135.104/search?q=cache:lqhuJ8m3O60J:ftp://ftp....

Thomas Deschington
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Takker og bukker
Notes to answerer
Asker: Enroll er ikke akkurat stort bedre når det gjelder storebror :).


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: Det er jo dette som egentlig sies, så er det noe å lure på?
1 hr
  -> Takker. Som du sier så er det dette med fremmedord og de relevante, adekvate norske synonymene...

agree  Hilde Granlund
6 hrs
  -> Takker.