KudoZ home » English to Norwegian » IT (Information Technology)

backlog

Norwegian translation: etterslep


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:backlog
Norwegian translation:etterslep
Entered by: Frode Aleksandersen

01:07 Feb 23, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: backlog
Har vi noen bedre uttrykk for dette enn det fornorske backlogg?
Frode Aleksandersen
Norway
etterslep
Explanation:
Hvis det rett og slett er snakk om noe som er ugjort, kan kanskje dette fungere?
Selected response from:

Siv Rekve
Grading comment
Tusen takk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4etterslepSiv Rekve
3 +1uløste problemer / ordrereserve
Bjørnar Magnussen


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
uløste problemer / ordrereserve


Explanation:
"Ordresereve" hvis det dreier seg om ueffektuerte ordre. En kombinasjone av "ugjort" eller "uløste" pluss et substantiv hvis det dreier seg om gjenværende arbeid av et eller annet slag.

Example sentence(s):
  • Antallet uløste saker (backlog) blir ofte større enn det både lederen og brukerne setter pris på. Her får du veiledning om hvordan drifte en it-helpdesk mer .
  • Samlet viser EDBs ordrereserve kontrakter for nesten 13 milliarder kroner i årene fremover. Det er fortsatt området It-drift som har størst kontrakter inne, mens også aktiviteter fra nylig oppkjøpte deler av IBM og Capgemini bidrar positivt.

    Reference: http://www.steria.no/index.gan?id=1645&subid=0
    Reference: http://www.idg.no/bransje/resultater/article5693.ece?service...
Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 262

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vedis Bjørndal: Ordboken min har 'ordrerestanse', så 'ordrereserve' skulle være ok om det ellers passer
2 days6 mins

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
etterslep


Explanation:
Hvis det rett og slett er snakk om noe som er ugjort, kan kanskje dette fungere?

Example sentence(s):
  • Mange it-sjefer sliter med etterslep av oppgaver som skulle vært løst.

    Reference: http://www.steria.no/gloria/id/1850/subid/0
Siv Rekve
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bjørnar Magnussen: Bra forslag
3 hrs

agree  Dilshod Madolimov
5 hrs

agree  Hilde Granlund
19 hrs

agree  Anita Girard-Skarstein
130 days