KudoZ home » English to Norwegian » IT (Information Technology)

DVD authoring

Norwegian translation: lage DVD(-er)


20:59 Mar 11, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: DVD authoring
Noen som kjenner det norske ordet?
Hanne Aas
Norway
Norwegian translation:lage DVD(-er)
Explanation:
Hvis dette gjelder et dataprogram for hjemmebruk, for sammenstilling og etterfølgende brenning av egne filmer med lyd, bakgrunnslyd, kommentarer osv. på DVD-er, er det neppe snakk om produksjon. Da vil jeg heller omskrive som foreslått.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Heller mot dette forslaget. Tusen takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lage DVD(-er)
Tor G Jensen
2DVD-produksjon
Bjørnar Magnussen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dvd authoring
DVD-produksjon


Explanation:
"Authoring" brukes ofte på norsk også, men skal det oversettes, kan kanskje "produksjon" være et alternativ. Ev. "redigering" hvis prosessen ikke inkluderer innspilling.

Example sentence(s):
  • En introduksjon til DVD-redigering/An introduction to DVD authoring Tid:
  • DVD-produksjon (DVD-authoring). Vi kan produsere og levere fullverdige DVDer med menyer, kapittelinndelinger, underteksting, flere lydsport, coverdesign,

    Reference: http://www.kortfilmfestivalen.no/arkiv/norsk/apple_seminar_2...
    Reference: http://www.arctic-design.no/index.php?id=14
Bjørnar Magnussen
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 262

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dvd authoring
lage DVD(-er)


Explanation:
Hvis dette gjelder et dataprogram for hjemmebruk, for sammenstilling og etterfølgende brenning av egne filmer med lyd, bakgrunnslyd, kommentarer osv. på DVD-er, er det neppe snakk om produksjon. Da vil jeg heller omskrive som foreslått.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Heller mot dette forslaget. Tusen takk!