KudoZ home » English to Norwegian » Law: Contract(s)

Registrar

Norwegian translation: tingbokfører


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Registrar
Norwegian translation:tingbokfører
Entered by: Julianne Sveigdalen

12:56 Mar 17, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Lease agreement
English term or phrase: Registrar
Jeg jobber med oversettelse av en leiekontrakt for borettslagsleiligheter i Thailand, og da dukker ordet "Registrar" opp i forbindelse med skriftlig erklæring fra utbygger. Jeg har vurdert å bruke dommerfullmektig eller bokfører, men er veldig usikker. Her er en setning hvor Registrar inngår:
The objectives of the Company comprises 22 items and are as appears in the copy annexed hereto in 1 page(s) which bears the signature of the Registrar who is the competent official and is affixed with the seal of the Partnerships and Companies Registration Office.
Julianne Sveigdalen
tingbokfører
Explanation:
Jeg tror det her er snakk om "land registrar", som kan oversettes med "tingbokfører" iht. Kunnskapsforlagets store englelsk-norske ordbok. "Land registry" er et tinglysingskontor.
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tingbokfører
Bjørnar Magnussen
3registrator, overregistrator
Cecilie Brauer


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
registrar
registrator, overregistrator


Explanation:
heisann, ordnett sier registrator, eller overregistrator (i ett selskap), det foreslås også dommerfullmektig og byfogd.

Cecilie Brauer
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
Notes to answerer
Asker: Takk for raskt svar. Jeg endte opp med tingbokfører i denne teksten siden det dreier seg om eiendom. Det var en del uregelmessigheter i den engelske filen som gjør meg litt forvirret.


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
registrar
tingbokfører


Explanation:
Jeg tror det her er snakk om "land registrar", som kan oversettes med "tingbokfører" iht. Kunnskapsforlagets store englelsk-norske ordbok. "Land registry" er et tinglysingskontor.

Example sentence(s):
  • If the area of land is not more than one rai, the land registrar will
  • inspecting the register of owners’ corporations maintained by the Land Registrar and any relevant document required to be submitted to the Land Registrar

    Reference: http://www.thaisolicitor.com/files/index.php?id=43
    Reference: http://www.legco.gov.hk/yr05-06/english/hc/papers/hc1104ls-7...
Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 199
Notes to answerer
Asker: Tusen takk for raskt svar. Har allerede oversatt land official til tingbokfører, men har fått et bestemt inntrykk av at terminologien blandes litt i den engelske teksten, så dette tror jeg skal gå fint.