KudoZ home » English to Norwegian » Law: Contract(s)

PARTNERSHIPS AND COMPANIES REGISTRATION OFFICE

Norwegian translation: Brønnøysundregisteret


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:PARTNERSHIPS AND COMPANIES REGISTRATION OFFICE
Norwegian translation:Brønnøysundregisteret
Entered by: Julianne Sveigdalen

18:20 Mar 18, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Lease agreement
English term or phrase: PARTNERSHIPS AND COMPANIES REGISTRATION OFFICE
Opptrer i leiekontrakt for borettslagsleiligheter i Thailand. Antakelig heter dette kontoret noe spesielt på norsk (firmaregister eller noe), men jeg vet ikke hva.
Setningseksempel:
The objectives of the Company comprises 22 items and are as appears in the copy annexed hereto in 1 page(s) which bears the signature of the Registrar who is the competent official and is affixed with the seal of the Partnerships and Companies Registration Office
Julianne Sveigdalen
Brønnøysundregisteret
Explanation:
I Norge blir alle firmaer registret i Brønnøysundregisteret.
Selected response from:

mlindseth
Norway
Grading comment
Jeg kan nok ikke bruke Brønnøysundregistrene siden det dreier seg om en leiekontrakt for leiligheter i Thailand, men uansett: takk for svar:-)
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5foretaksregisteret
Bjørnar Magnussen
5Brønnøysundregisteretmlindseth


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
partnerships and companies registration office
Brønnøysundregisteret


Explanation:
I Norge blir alle firmaer registret i Brønnøysundregisteret.

mlindseth
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 1
Grading comment
Jeg kan nok ikke bruke Brønnøysundregistrene siden det dreier seg om en leiekontrakt for leiligheter i Thailand, men uansett: takk for svar:-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bjørnar Magnussen: Mange registre - Det mange ikke vet er at Brønnøysundregistrene består av mange forskjellige statlige elektroniske registre. De viktigste er... (http://www.brreg.no/om.html)
7 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
partnerships and companies registration office
foretaksregisteret


Explanation:
Det tilsvarende i Norge blir nok "foretaksregisteret". Du bør vurdere å sette (Partnerships and Companies Registration Office) i parentes, siden det er navnet på en Thailandsk institusjon.

"Foretaksregisteret har ansvaret for registrering av alle norske og utenlandske foretak i Norge. Registeret skal sikre rettsvern og økonomisk oversikt, og er en viktig kilde for alle som trenger korrekte opplysninger om aktørene i norsk næringsliv. Alle næringsdrivende foretak – med begrenset så vel som med ubegrenset ansvar – plikter å registrere seg i Foretaksregisteret."


    Reference: http://www.brreg.no/registrene/foretak/
Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 199