KudoZ home » English to Norwegian » Law (general)

EU Council of Ministers

Norwegian translation: EU's Ministerråd


14:13 Mar 20, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Social Sciences - Law (general)
English term or phrase: EU Council of Ministers
On 12 December 2006, the European Court of First Instance annulled the EU Council of Minister's decision regarding the designation of the group in the EU terrorist list
Ivar Danielsen
Norwegian translation:EU's Ministerråd
Explanation:
Burde ikke være vanskeligere enn dette
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Takker! Jeg fikk en deadline på under en time, og hadde dårlig tid til å sjekke.
Ivar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1EU's Ministerråd
Per Bergvall
4 +1EUs ministerråd
Vibeke Koehler
4Ministerrådet (eller Rådet, forkortet)Elin Berge


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eu council of ministers
EU's Ministerråd


Explanation:
Burde ikke være vanskeligere enn dette

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 70
Grading comment
Takker! Jeg fikk en deadline på under en time, og hadde dårlig tid til å sjekke.
Ivar

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bjørnar Magnussen: Enig med bruken av stor bokstav, men ikke med genitivsapostrofen. Se Språkrådets eksempel: http://www.sprakrad.no/Raad/Skriveregler_og_grammatikk/Apost...
2 hrs
  -> Du har selvfølgelig helt rett.

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eu council of ministers
EUs ministerråd


Explanation:
Gir bra google-resultat :-)

Vibeke Koehler
Norway
Works in field
Native speaker of: Norwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bjørnar Magnussen: Enig i at det ikke skal være genitivsapostrof, men ikke i liten bokstav.
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eu council of ministers
Ministerrådet (eller Rådet, forkortet)


Explanation:
Dette virker som det mest logiske navnet - se forøvrig koblingen til web-siden nedenfor. Denne siden kan være nyttig ved oversettelse av EU-relatert materiale.


    Reference: http://www.europakommisjonen.no/informasjon/ordliste.htm
Elin Berge
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4