KudoZ home » English to Norwegian » Law (general)

Occupational Safety and Health Administration

Norwegian translation: Arbeidstilsynet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Occupational Safety and Health Administration
Norwegian translation:Arbeidstilsynet
Entered by: xxxnortranslate

22:00 Feb 20, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Law (general)
English term or phrase: Occupational Safety and Health Administration
This is termed OSHA in the US. Equivalent in Norway?
tinaparelius
Canada
Arbeidstilsynet
Explanation:
Gjerne forkortet AT.
Arbeidstilsynet består av en overordnet enhet, Direktoratet for arbeidstilsynet, og 7 regioner med underliggende tilsynskontor spredd over hele landet.
Selected response from:

xxxnortranslate
Norway
Grading comment
Tusen takk, jeg valgte svaret ditt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Arbeidstilsynetxxxnortranslate
4Administrasjon av helse, miljø og sikkerhet
Hilde Granlund


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
occupational safety and health administration
Arbeidstilsynet


Explanation:
Gjerne forkortet AT.
Arbeidstilsynet består av en overordnet enhet, Direktoratet for arbeidstilsynet, og 7 regioner med underliggende tilsynskontor spredd over hele landet.


    Reference: http://www.arbeidstilsynet.no/c26840/artikkel/vis.html?tid=2...
xxxnortranslate
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen takk, jeg valgte svaret ditt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hilde Granlund: Hvis det er en tilsvarende myndighet du er ute etter
0 min

agree  Bjørnar Magnussen: Tina spør jo spesifikt om tilsvarende myndighet.
9 mins

agree  Harald Roald
10 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
occupational safety and health administration
Administrasjon av helse, miljø og sikkerhet


Explanation:
Spørs om "administration" er verb eller substantiv i dette tilfellet


    https://www.vital.no/bedrift/hms/
Hilde Granlund
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bjørnar Magnussen: Det kommer klart fram av spørsmålet at det er snakk om en institusjon (OSHA), og at "administration" ikke kan være et verb.
12 mins
  -> det kan se sånn ut. Neste spørsmål er jo da om det bør oversettes? Synes ikke sånt er lett bestandig.