KudoZ home » English to Norwegian » Law (general)

Environmental Protection Agency

Norwegian translation: forurensingstilsynet


22:01 Feb 20, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Law (general)
English term or phrase: Environmental Protection Agency
This is termed EPA in the US. Equivalent in Norway?
tinaparelius
Canada
Norwegian translation:forurensingstilsynet
Explanation:
EPA tilsvarer Statens forurensingstilsyn (SFT) i Norge.

Statens forurensingstilsyn (SFT) utarbeidet en statusrapport for tilstanden .... På de områdene der Environmental Protection Agency (EPA, som tilsvarer SFT) ...
www.miljostatus.no/Sok/Sok-hos-Miljoverndepartementet/?sear...

23. nov 2006 ... Det amerikanske forurensingstilsynet, Environmental Protection Agency (EPA) skal nå regulere bruken av nanoteknologi til bakteriedreping. ...
www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=158447

Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Nok en gang takk til deg!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4forurensingstilsynet
Bjørnar Magnussen
4Miljøvernadministrasjonxxxnortranslate


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
environmental protection agency
Miljøvernadministrasjon


Explanation:
Evt Miljøvernkontor

--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2009-02-20 22:35:40 GMT)
--------------------------------------------------

Beklager dette er feil. Gikk nok litt for. Skal være SFT: Statens forurensningstilsyn

xxxnortranslate
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 4

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
environmental protection agency
forurensingstilsynet


Explanation:
EPA tilsvarer Statens forurensingstilsyn (SFT) i Norge.

Statens forurensingstilsyn (SFT) utarbeidet en statusrapport for tilstanden .... På de områdene der Environmental Protection Agency (EPA, som tilsvarer SFT) ...
www.miljostatus.no/Sok/Sok-hos-Miljoverndepartementet/?sear...

23. nov 2006 ... Det amerikanske forurensingstilsynet, Environmental Protection Agency (EPA) skal nå regulere bruken av nanoteknologi til bakteriedreping. ...
www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=158447



Bjørnar Magnussen
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 212
Grading comment
Nok en gang takk til deg!