KudoZ home » English to Norwegian » Manufacturing

scrap rate

Norwegian translation: andel vrakproduksjon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scrap rate
Norwegian translation:andel vrakproduksjon
Entered by: Ingrid Thorbjørnsrud

18:21 Apr 9, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing - Manufacturing
English term or phrase: scrap rate
andel av produksjonen som må kasseres
Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
andel vrakproduksjon
Explanation:
Forklaringen på hva dette er har du selv gitt ovenfor. Det kan brukes synonyme uttrykk fra industrien, men jeg har inntrykk av at dette er det vanligste.
Selected response from:

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Grading comment
Super-dupert!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5skrapprosent
Bjørnar Magnussen
5andel vrakproduksjon
Svein Hartwig Djaerff


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
andel vrakproduksjon


Explanation:
Forklaringen på hva dette er har du selv gitt ovenfor. Det kan brukes synonyme uttrykk fra industrien, men jeg har inntrykk av at dette er det vanligste.

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Super-dupert!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
skrapprosent


Explanation:
Ref. fra både den akademiske og den praktiske verden:

Example sentence(s):
  • Skrapprosenten redusert med 67%. Omarbeidstid redusert med 93%.
  • Skrapprosenten som oppgis for pressede produkter samsvarer godt med tall jeg har

    Reference: http://www.logistikk-ledelse.no/2000/ma/ma2-04.htm
    Reference: http://www.indecol.ntnu.no/.../mastertheses/Jan%20Ari%20Chri...
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 22