KudoZ home » English to Norwegian » Marketing

achieve lighting photometries

Norwegian translation: lysstyrkevarianter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lighting photometries
Norwegian translation:lysstyrkevarianter
Entered by: Tore Bjerkek

09:40 Mar 27, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Marketing / belysningsprodukter
English term or phrase: achieve lighting photometries
"Over 500 different lighting photometries can be achieved using floodlights from this range."

Noen som har forslag? :)
xxxelinlarsen
forskjellige lysstyrkevariasjoner / - varianter
Explanation:
Fordi fotometri er måling av lysSTYRKE, foreslår jeg at du vurderer om du bør ta med 'styrke' for å være eksakt.
(Eivinds forslag er også bra, men belysning kan være så mangt: vinkel, farge, styrke osv.)
Selected response from:

Tore Bjerkek
Canada
Grading comment
Det var ikke helt enkelt, men jeg holder en knapp på denne løsninga. Jeg er enig i forklaringen.

Tusen takk for hjelpen til alle!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4forskjellige lysstyrkevariasjoner / - varianter
Tore Bjerkek
3 +1belysningsvarianter
Eivind Lilleskjaeret


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
belysningsvarianter


Explanation:
Ikke sikker her, og foreslår en generell løsning. "Photometry" er jo lysmåling, og brukes i flertall her i en slags overført betydning -- hensikten med produktene er jo ikke lysmåling, men med produktene kan man oppnå belysning som kan varieres på over 500 måter.
"Over 500 forskjellige belysningsvarianter kan oppnås med flomlys fra denne produktserien."
Et alternativ kan kanskje være "lysinnstillinger", hvis det passer bedre i sammenhengen.

Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 207

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: Eller belysningseffekter...
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forskjellige lysstyrkevariasjoner / - varianter


Explanation:
Fordi fotometri er måling av lysSTYRKE, foreslår jeg at du vurderer om du bør ta med 'styrke' for å være eksakt.
(Eivinds forslag er også bra, men belysning kan være så mangt: vinkel, farge, styrke osv.)

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 884
Grading comment
Det var ikke helt enkelt, men jeg holder en knapp på denne løsninga. Jeg er enig i forklaringen.

Tusen takk for hjelpen til alle!