KudoZ home » English to Norwegian » Mechanics / Mech Engineering

packing gland style shaft seals

Norwegian translation: akslingstetninger av pakkbokstype


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:packing gland style shaft seals
Norwegian translation:akslingstetninger av pakkbokstype
Entered by: Anne Fjeld

15:24 Mar 11, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Screw conveyor
English term or phrase: packing gland style shaft seals
Dette er gresk for meg. Noen som kan tegne og forklare? Tar mer enn gjerne i mot både forslag til oversettelse og evetuelt en forklaring.

Setningen ser ut som følger:
Screw conveyors are provided with packing gland style shaft seals at each end.
Anne Fjeld
Norway
akslingstetninger av pakkbokstype
Explanation:
Pakkboks er en bestemt type tetning som monteres på en roterende aksling, f.eks. i pumper. En pakkboks kjøles ofte ved hjelp av en eller annen væske som tilføres pakkboksen, og væsken skal dryppe litt for at kjølingen skal fungere.

Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Tusen takk! Jeg ble med ett mye kokere.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5akslingstetninger av pakkbokstype
Tor G Jensen
4akslingspakninger av pakkbokstype
Arve-Olav Solumsmo


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
akslingspakninger av pakkbokstype


Explanation:
shaft seal - en pakning eller tetting rundt en aksling eller spindel
packing gland - pakkboks, se nettreferanse



    Reference: http://www.britannica.com/eb/article-9067057/shaft-seal
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Packing_gland
Arve-Olav Solumsmo
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 43

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
akslingstetninger av pakkbokstype


Explanation:
Pakkboks er en bestemt type tetning som monteres på en roterende aksling, f.eks. i pumper. En pakkboks kjøles ofte ved hjelp av en eller annen væske som tilføres pakkboksen, og væsken skal dryppe litt for at kjølingen skal fungere.




    Reference: http://www.diybob.com/diyPackingGland.htm
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Stuffing_box
Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 248
Grading comment
Tusen takk! Jeg ble med ett mye kokere.