KudoZ home » English to Norwegian » Mechanics / Mech Engineering

bin vent

Norwegian translation: bingeventilasjon


05:36 Mar 13, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Screw conveyor
English term or phrase: bin vent
Noen som vet hva vi kaller dette på norsk?

Uttrykket forekommer første gang i følgende setning:

Lift the bin vent section, clean the bottom flange, and place it on the hopper with the access door(s) facing in the right direction.
Anne Fjeld
Norway
Norwegian translation:bingeventilasjon
Explanation:
Eller bingelufting - høres ut som om bin og hopper er samme timngen, og lufteseksjonen plasseres på toppen med tilgangslukene i riktig retning.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Litt forsinket, men takk for hjelpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1bingeventilasjon
Per Bergvall
4ventilator
Tor G Jensen
2siloventilator
Bjørnar Magnussen


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bingeventilasjon


Explanation:
Eller bingelufting - høres ut som om bin og hopper er samme timngen, og lufteseksjonen plasseres på toppen med tilgangslukene i riktig retning.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 146
Grading comment
Litt forsinket, men takk for hjelpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Ja, skulle akkurat til å skrive det... Det brukes "lufting" om passiv ventilasjon, "ventilasjon" hvis det er en (motordrevet) vifte involvert. Så, "lufting" er mitt valg.
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
siloventilator


Explanation:
"'Siloventilator" gir ca. 100 treff.

Example sentence(s):
  • Cyclonaire brand bin vents and dust collectors provide excellent filtration at destination points such as bins, hoppers, and silos.
  • Gjødselkjelleren må tømmes og luftes godt ut, f. eks. med siloventilator brukt over lang tid før noen går inn i kjelleren.

    Reference: http://ttp://www.cyclonaire.com/accessoriesresults.cfm?id=19
    landbrukstilsynet.mattilsynet.no/dokument.cfm?m_id=105&d_id=1141
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 131

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ventilator


Explanation:
Jeg vil tro at "binge" passer bare for svært store maskiner, og siden ventilatorseksjonen lar seg løfte, er det kanskje snakk om en mindre maskin med magasin (hopper) av rimelig størrelse. "Bin vent" er tydeligvis et standarduttrykk for en ventilator, eventuelt med filter, i forbindelse med matemagasiner. Jeg ville kuttet ut "bin", fordi teksten er selvforklarende så lenge det er snakk om en ventilator i forbindelse med et magasin.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 248