KudoZ home » English to Norwegian » Mechanics / Mech Engineering

Lower glide plate

Norwegian translation: nedre glideplate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Lower glide plate
Norwegian translation:nedre glideplate
Entered by: Svein Hartwig Djaerff

14:40 Apr 29, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Lower glide plate
Denne er dessverre tatt fullstendig ut av sammenheng.
MariusJacobsen
Norway
nedre glideplate
Explanation:
umulig å si - helt avhengig av kontekst :)
Selected response from:

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Grading comment
den er god :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3skid plate
Egil Presttun
2 +1nedre glideplate
Svein Hartwig Djaerff


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
lower glide plate
nedre glideplate


Explanation:
umulig å si - helt avhengig av kontekst :)

Svein Hartwig Djaerff
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 236
Grading comment
den er god :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Bergvall: Høres plausibelt ut...
43 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
glide plate
skid plate


Explanation:
Det er platen på undersiden til motorsykkelen som beskytter motoren. Av en eller annen grunn brukes betegnelsen "skid plate" snarere enn "glide plate" blant motorsykkelentusiaster i Norge. Det finnes ikke noe skikkelig godt norsk ord for dette, så vidt jeg vet. "Beskyttelsesplate" blir brukt. "Motorbeskyttelsesplate" blir også brukt.

"Glide plate" kan også bety andre ting, men handler det om motorsykler, ville jeg ikke vært i tvil.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-29 16:27:31 GMT)
--------------------------------------------------

"skliplate" blir også brukt på norsk, men dette ordet brukes også om plater til biler.


    Reference: http://dirtbike.off-road.com/dirtbike/article/articleDetail....
    Reference: http://dirtbike.off-road.com/dirtbike/data/articlestandard/d...
Egil Presttun
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 20