KudoZ home » English to Norwegian » Medical: Cardiology

Amiodipine Besylate

Norwegian translation: amlodipinbesylat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Amiodipine Besylate
Norwegian translation:amlodipinbesylat
Entered by: Ida Eliassen-Coker

15:08 Mar 18, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: Amiodipine Besylate
There is no context
Ida Eliassen-Coker
amlodipinbesylat
Explanation:
Kanskje er "amiodipine" en feilstaving av "amlodipine"? "Amlodipinbesylat" gir i alle fall flere treff, inkl. Felleskatalogen.
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1amlodipinbesylat
Bjørnar Magnussen
3AmiodipinbesylatRannheid Sharma


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
amiodipine besylate
amlodipinbesylat


Explanation:
Kanskje er "amiodipine" en feilstaving av "amlodipine"? "Amlodipinbesylat" gir i alle fall flere treff, inkl. Felleskatalogen.

Example sentence(s):
  • Amlodipinbesylat, Amlodipine besylate.
  • amlodipinbesylat tilsvarende amlodipin 5 mg, henholdsvis 10 mg.

    Reference: http://www.gs1.no/data/f/0/04/70/1_2401_0/segment51_verif.xl...
    www.felleskatalogen.no/pasientutgave/show.do?filename=/content/pkv/N/Norvasc_Pfizer_83952/88869.html - 45k
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Takk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivar Danielsen: Amlodipinbesylat, vanligvis bare kalt amlodipin, er korrekt ifølge en venn av meg som er kardiolog.
2 hrs
  -> Da er det nok en stavefeil. Takk for at du tok deg tid til å sjekke!

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
amiodipine besylate
Amiodipinbesylat


Explanation:
Det er det på tysk, så ville tro dt kan være det samme på norsk.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-18 19:22:12 GMT)
--------------------------------------------------

Makes sense! Ja, jeg tror det må være en skrivefeil.

Rannheid Sharma
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bjørnar Magnussen: Kanskje, men "Amlodipinbesylat" gir mange flere treff en "Amiodipinbesylat" også på tyske sider: http://www.google.co.uk/search?q=Amlodipinbesylat &btnG=Search&meta=lr=
6 mins