ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Norwegian » Medical: Health Care

lat pull

Norwegian translation: Nedtrekk (bredt og smalt)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lat pull
Norwegian translation:Nedtrekk (bredt og smalt)
Entered by: NO-EN-DE

16:12 Jun 22, 2009
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care / excercise
English term or phrase: lat pull
One pic of what it is: http://www.kitsapfamilyymca.org/Images/weight_room/LatPull_f...

PFT!
NO-EN-DE
Norway
Nedtrekk
Explanation:
Dette burde jeg jo vite som er gift med en personlig trener, men han er jo amerikansk og snakker ikke norsk. Mener det bare kalles nedtrekk, evt. lateralt nedtrekk

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2009-06-22 16:20:36 GMT)
--------------------------------------------------

da tenker jeg på øvelsen, ikke apparatet....er det det du er ute etter?
Selected response from:

Cecilie Brauer
Grading comment
Takk alle sammen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bredt nedtrekk
Bjørnar Magnussen
3Nedtrekk
Cecilie Brauer


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Nedtrekk


Explanation:
Dette burde jeg jo vite som er gift med en personlig trener, men han er jo amerikansk og snakker ikke norsk. Mener det bare kalles nedtrekk, evt. lateralt nedtrekk

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2009-06-22 16:20:36 GMT)
--------------------------------------------------

da tenker jeg på øvelsen, ikke apparatet....er det det du er ute etter?


    Reference: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=67450.msg9...
Cecilie Brauer
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Takk alle sammen!
Notes to answerer
Asker: Övelsen er god:o) Takker!


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bredt nedtrekk


Explanation:
Øvelsen på bildet heter bredt nedtrekk, i motsetning til smalt nedtrekk (dvs. nedtrekk med smalt tak), som er en øvelse som tar mer på bicepsen.

Jeg drev med de greiene der under militærtjenesten...

Ang bredt nedtrekk - hvor bredt må/bør grepet være? Vet ikke hva stangen heter da... men den har knekk med håndtak i begge ender - og jeg har alltid holdt ...
www.fitnessprat.no/showthread.php?t=27905

Man kan gjøre øvelser som smalt og bredt nedtrekk, bicepscurl i kabel, benkpress, pushdowns osv. Send en PM eller noe for mer informasjon og bilder. ...
www.mote.no/archive/index.php/t-12609.html



Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 61

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ingrid Thorbjørnsrud: Tror ofte det engelske lat pull brukes i treningsmiljøer også.
7 mins