KudoZ home » English to Norwegian » Medical: Instruments

conditioning

Norwegian translation: kondisjonstrening


15:07 Jul 4, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: conditioning
Dette gjelder fysisk aktivitet. De nevner blant annet:
bicycling stationary
anebjordal
Ecuador
Norwegian translation:kondisjonstrening
Explanation:
er nok mer riktig i dette tilfellet. Eventuelt aerobisk trening - siden det er er snakk om watt og arbeidskapasitet, og trening for å øke denne?

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-07-04 20:46:14 GMT)
--------------------------------------------------

og yoga kommer ganske riktig i en lav kategori.
Selected response from:

Hilde Granlund
Norway
Grading comment
Takk, Hilde.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1fysisk trening
Bjørnar Magnussen
3kondisjonstrening
Hilde Granlund


Discussion entries: 4





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kondisjonstrening


Explanation:
er nok mer riktig i dette tilfellet. Eventuelt aerobisk trening - siden det er er snakk om watt og arbeidskapasitet, og trening for å øke denne?

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-07-04 20:46:14 GMT)
--------------------------------------------------

og yoga kommer ganske riktig i en lav kategori.

Hilde Granlund
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 65
Grading comment
Takk, Hilde.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
fysisk trening


Explanation:
Jeg tror det her menes "physical conditioning", som rett og slett kan oversettes med "fysisk trening". Begrepet innbefatter kondisjonstrening, styrketrening osv.



--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-07-04 21:52:53 GMT)
--------------------------------------------------

conditioning

Activities that exercise the whole body to improve overall physical fitness, especially aerobic fitness, muscle strength, and flexibility. Conditioning is not primarily concerned with developing a skill. For athletes, it forms part of the preparation period of their training programme. Conditioning enables an athlete to become fit enough to cope with specific training which may be physically very demanding. (http://www.answers.com/topic/conditioning-1?cat=health)






Example sentence(s):
  • Fysisk trening bedrer kondisjonen og evnen til å mestre astma, men innvirker ikke ..... Effects of a physical conditioning programme on asthmatic patients...
  • Jon Håvard Physical Conditioning and Rehabilitation...Jon Håvard Fysisk trening og rehabilitering

    Reference: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_...
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 156

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frode Aleksandersen
31 mins

neutral  Vedis Bjørndal: "condition training"=kondisjonstrening i Kirkeby.
1 hr