KudoZ home » English to Norwegian » Medical: Instruments

perfusion tube

Norwegian translation: perfusjonsslange


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:perfusion tube
Norwegian translation:perfusjonsslange
Entered by: Thomas Deschington

16:41 Mar 13, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: perfusion tube
Det er det hele. Dvs. det står oppført i en liste over faktorer som kan gjøre målinger med et pulsoksymeter mindre nøyaktige.
Thomas Deschington
Poland
perfusjonsslange
Explanation:
"tube" i denne sammenhengen er nok heller slange enn rør
Selected response from:

Hilde Granlund
Norway
Grading comment
Kunden ga grønt lys for dette.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1perfusjonsslange
Hilde Granlund
1PerfusjonsrørMagnus Ølmheim


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Perfusjonsrør


Explanation:
Perfusjon er det samme som blodgjennomstrømning.

Ingen Google-hits på ordet dog, så da er det jo litt risky å bruke kanskje?

Magnus Ølmheim
Italy
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
perfusjonsslange


Explanation:
"tube" i denne sammenhengen er nok heller slange enn rør

Hilde Granlund
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 65
Grading comment
Kunden ga grønt lys for dette.
Notes to answerer
Asker: Enig (har selv søkt på det), men det er ikke ett treff på ordet i Google, da... :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magnus Ølmheim: Slange selvfølgelig. Der har man for å drive med bilrelaterte oversettelser døgnet rundt ;)
44 mins