KudoZ home » English to Norwegian » Medical: Instruments

Swept back femoral geometry og distally extended trochlear groove

Norwegian translation: tilbaketrukket femoralgeometri og distalt forlenget trochleafure


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Swept back femoral geometry og distally extended trochlear groove
Norwegian translation:tilbaketrukket femoralgeometri og distalt forlenget trochleafure
Entered by: Ingrid Thorbjørnsrud

16:44 Apr 26, 2008
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Knee implant
English term or phrase: Swept back femoral geometry og distally extended trochlear groove
Denne setningen, som for meg dessverre er helt uforståelig, beskriver egenskapen (e) til et system som brukes til kneimplantater
Ingrid Thorbjørnsrud
Norway
tilbaketrukket femoralgeometri og distalt forlenget trochleafure
Explanation:
Den første delen er litt vanskelig å forstå - hva de mener med "swept back" i dette tilfellet. Har du et bilde av dingsen? Det pleier ofte å hjelpe.
Selected response from:

Hilde Granlund
Norway
Grading comment
Takk for hjelpen, har dessverre ikke bilde, men det du forslåt virker veldig fornuftig. Håper du kan hjelpe meg med de andre spørsmålene også.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3tilbaketrukket femoralgeometri og distalt forlenget trochleafure
Hilde Granlund
1krummet lårkonstruksjon og distalt forlenget trochlea-spor
Bjørnar Magnussen


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
swept back femoral geometry og distally extended trochlear groove
krummet lårkonstruksjon og distalt forlenget trochlea-spor


Explanation:
Dette har jeg egentlig ikke noe greie på, derfor setter jeg "1" på confidence.

"Swept back" tror jeg kan bety at konstruksjonen er krummet som en flyvinge.

"Distalt" betyr "bort fra legemets midre". Her vil det nok si i retning leggen, ikke i retning låret.

"Trochlea" betyr "en av leddendene i et hengselledd".



--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2008-04-26 17:27:20 GMT)
--------------------------------------------------

...forresten er vel dette egentlig to forskjellige termer, dvs. to spørsmål.

Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 156
Notes to answerer
Asker: Takk for hjelpen!

Asker: Flott bilde! Formen er litt tilbakebøyd eller tilbaketrukket, ja..


15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
swept back femoral geometry og distally extended trochlear groove
tilbaketrukket femoralgeometri og distalt forlenget trochleafure


Explanation:
Den første delen er litt vanskelig å forstå - hva de mener med "swept back" i dette tilfellet. Har du et bilde av dingsen? Det pleier ofte å hjelpe.

Hilde Granlund
Norway
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 65
Grading comment
Takk for hjelpen, har dessverre ikke bilde, men det du forslåt virker veldig fornuftig. Håper du kan hjelpe meg med de andre spørsmålene også.
Notes to answerer
Asker:

Asker: Bjørnar fant et fint bilde! Og formen er tilbaketrukket.