KudoZ home » English to Norwegian » Medical

inflammatory skin conditions

Norwegian translation: betennelsestilstander i huden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inflammatory skin conditions
Norwegian translation:betennelsestilstander i huden
Entered by: Hege Jakobsen Lepri

04:17 Jul 15, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Medical
English term or phrase: inflammatory skin conditions
listed under contraindication
Erling Dugan
United States
betennelsestilstander i huden
Explanation:
tror dette er mer eksakt. Se også referanse
Selected response from:

Hege Jakobsen Lepri
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Inflammatoriske hudlidelser
Lars Finsen
4 +1betennelsestilstander i huden
Hege Jakobsen Lepri
4hudbetennelsenoned
4betennelse i hudenEva Thomsen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
betennelse i huden


Explanation:
ev. betent hud

Eva Thomsen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 25

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
betennelsestilstander i huden


Explanation:
tror dette er mer eksakt. Se også referanse


    Reference: http://www.elanderspublishing.no/medisinhandboken/preparat/6...
Hege Jakobsen Lepri
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 332

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vedis Bjørndal
38 mins

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Inflammatoriske hudlidelser


Explanation:
En mer fagmessig term som brukes f.eks. i Felleskatalogen for farmasøytiske spesialpreparater.

Men i mer alment språk er 'betent hud' mer enn godt nok!

Lars Finsen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 67

1 day16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hudbetennelse


Explanation:
Jeg veit ikke hvem som er målgruppe for teksten, men som ikke-medisiner hadde jeg valgt hudbetennelse. Eller hudinfeksjon.

noned
Netherlands
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 73