KudoZ home » English to Norwegian » Medical (general)

grommet

Norwegian translation: krage


21:51 May 20, 2005
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: grommet
Noe som fins midt på en nål som sitter i en sprøyte.
Erling Dugan
United States
Norwegian translation:krage
Explanation:
Dette er vel den klassiske betydningen av grommet, skulle jeg tro - men 'malje' kan også tenkes å passe.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gummitetningRannheid Sharma
4krage
Per Bergvall
3nippel
Arve-Olav Solumsmo


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nippel


Explanation:
Dette brukes mye f.eks. når kabler går gjennom hull - mange forskjellige gummiringer - men det kan hende det finnes bedre norske ord


    Reference: http://cableorganizer.com/grommet/
Arve-Olav Solumsmo
Norway
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in NorwegianNorwegian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krage


Explanation:
Dette er vel den klassiske betydningen av grommet, skulle jeg tro - men 'malje' kan også tenkes å passe.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 40

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gummitetning


Explanation:
Brukes ofte i forb. med gummitetning (for gjennomføring), malje forstår jeg som metal eylet.

Rannheid Sharma
Works in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 12