KudoZ home » English to Norwegian » Medical (general)

Treatment of moderate to severe Crohn’s patients who are positive for MAP

Norwegian translation: behandling av moderat til alvorlig syke Crohns-pasienter som er MAP-positive


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Treatment of moderate to severe Crohn’s patients who are positive for MAP
Norwegian translation:behandling av moderat til alvorlig syke Crohns-pasienter som er MAP-positive
Entered by: Helene1974

18:07 Aug 30, 2006
English to Norwegian translations [PRO]
Medical (general)
English term or phrase: Treatment of moderate to severe Crohn’s patients who are positive for MAP
Treatment of moderate to severe Crohn’s patients who are positive for MAP.
Helene1974
United States
behandling av moderat til alvorlig syke Crohns-pasienter som er MAP-positive
Explanation:
"Crohns" må skrives uten genitivsapostrof i tråd med norske skriveregler.

Ref 1: "Apostrof ved genitiv
Som hovedregel skal det ikke være apostrof ved genitivsuttrykk på norsk (...)
* Astrids bil, Blaises jakke, Percys bok, president Bushs reise, Tor-Aksel Buschs initiativ"

Ref 2: "En internasjonal klinisk studie med Remicade® (infliximab) og Imurel® (Azathioprine) for pasienter med moderat til alvorlig Crohns sykdom."

Ref 3: "EN: severe
NO: (om sykdom e.l.) kraftig, alvorlig, voldsom)" (Kunnskapsforlaget stor engelsk-norsk ordbok)
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1behandling av moderat til alvorlig syke Crohns-pasienter som er MAP-positive
Bjørnar Magnussen
2behandling av moderate til hårdt angrepne Crohn's-pasienter som tester positivt på MAP
Per Bergvall


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
treatment of moderate to severe crohn’s patients who are positive for map
behandling av moderate til hårdt angrepne Crohn's-pasienter som tester positivt på MAP


Explanation:
Just guessing, really...

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 40

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
treatment of moderate to severe crohn’s patients who are positive for MAP
behandling av moderat til alvorlig syke Crohns-pasienter som er MAP-positive


Explanation:
"Crohns" må skrives uten genitivsapostrof i tråd med norske skriveregler.

Ref 1: "Apostrof ved genitiv
Som hovedregel skal det ikke være apostrof ved genitivsuttrykk på norsk (...)
* Astrids bil, Blaises jakke, Percys bok, president Bushs reise, Tor-Aksel Buschs initiativ"

Ref 2: "En internasjonal klinisk studie med Remicade® (infliximab) og Imurel® (Azathioprine) for pasienter med moderat til alvorlig Crohns sykdom."

Ref 3: "EN: severe
NO: (om sykdom e.l.) kraftig, alvorlig, voldsom)" (Kunnskapsforlaget stor engelsk-norsk ordbok)


    Reference: http://www.sprakrad.no/templates/Page.aspx?id=682
    Reference: http://trials.ibdis.net/trial.aspx?id=45&cn=12&lang=eng
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 195

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roald Toskedal: Men hva er 'MAP'? ;)
1 day13 hrs