KudoZ home » English to Norwegian » Medical (general)

medical recovery

Norwegian translation: oppvåkning


19:47 Dec 4, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: medical recovery
Fra en liste av fag som studeres på det medisinske fakultet.
Monica S.
Norwegian translation:oppvåkning
Explanation:
Dette er et fag innen sykepleien.
Svaret kan muligens også være "medisinsk rehabilitering" som også er et fag.
Du finner mange hits på nettet.
Selected response from:

Vedis Bjørndal
Norway
Grading comment
Tusen takk! "Rehabilitering" synes jeg passer best.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4oppvåkning
Vedis Bjørndal
4rekonvalesensTone Wittmann


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rekonvalesens


Explanation:
Hei, foreslår rekonvalesens da det brukes i medisisnk sammenheng.
Men jeg er ikke sikker på hvordan det undervises i rekonvalens på medisinstudiet. Mulig de her slår det sammen med andre ord.....
Kanskje det kommer flere tips imorgen eller på mandag, det er powwow hos Per Bergwall i Oslo i kveld
Lykke til !
Hilsen Tone


Tone Wittmann
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oppvåkning


Explanation:
Dette er et fag innen sykepleien.
Svaret kan muligens også være "medisinsk rehabilitering" som også er et fag.
Du finner mange hits på nettet.

Vedis Bjørndal
Norway
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 21
Grading comment
Tusen takk! "Rehabilitering" synes jeg passer best.