KudoZ home » English to Norwegian » Other

haddock

Norwegian translation: hyse el. kolje


11:44 Mar 19, 2002
English to Norwegian translations [Non-PRO]
/ zoologi
English term or phrase: haddock
fisk
terje
Norwegian translation:hyse el. kolje
Explanation:
evt. lat. Melanogrammus aeglefinus
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hyse el. kolje
Eivind Lilleskjaeret
5 +1kolje, hyse, sypike
Elisabeth Bull
4kolje, hyse, sypikeEva Thomsen


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kolje, hyse, sypike


Explanation:
Ifølge Clue

Eva Thomsen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 25

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hege Jakobsen Lepri: sypike sier man vel kun i Bergen, og det er jo som kjent ikke del av Norge ;-))
2 days21 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hyse el. kolje


Explanation:
evt. lat. Melanogrammus aeglefinus


    Kunnskapsforlagets Engelsk Stor Ordbok
Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 207
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
14 mins

agree  Hege Jakobsen Lepri
2 days21 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kolje, hyse, sypike


Explanation:
Ifølge Clue er dette fisketypen. Vet ikke om de er synonymer eller forskjellige arter.

Elisabeth Bull
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hege Jakobsen Lepri: Som nordlending er det trist å se hvor lite man vet om fisk: Ja dette er synonymer, men "sypike" er ikke standard norsk, men blir kun brukt i Bergen
2 days21 hrs

neutral  Morten Narboe: Hva er det som er så trist med dette???
4 days