KudoZ home » English to Norwegian » Other

torula yeast

Norwegian translation: fôrgjær


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:torula yeast
Norwegian translation:fôrgjær
Entered by: noned

18:39 May 22, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
English term or phrase: torula yeast
Har noen peiling ?
Erling Dugan
United States
fôrgjær
Explanation:
Torula er encellede, gjærlignende sopper. Noen arter dyrkes og brukes som tilsetning i kraftfôr på grunn av stort innhold av vitamin B1, proteiner mm.
Et annet spørsmål er om dette passer i konteksten din. Kan også beskrives som en type tørrgjær.
Selected response from:

noned
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1fôrgjærnoned
4torula-gjæranebjordal


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
torula-gjær


Explanation:
.. tror jeg. Torula er en skimmelsopp. Kanskje skimmelsoppgjær.

anebjordal
Ecuador
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 195

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fôrgjær


Explanation:
Torula er encellede, gjærlignende sopper. Noen arter dyrkes og brukes som tilsetning i kraftfôr på grunn av stort innhold av vitamin B1, proteiner mm.
Et annet spørsmål er om dette passer i konteksten din. Kan også beskrives som en type tørrgjær.

noned
Netherlands
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 73

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  heiaamot: Det er viktig å se ulike bruksområder.
2 days19 hrs