KudoZ home » English to Norwegian » Other

lot number

Norwegian translation: batchnummer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lot number
Norwegian translation:batchnummer
Entered by: Erling Dugan

21:00 Jul 10, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
English term or phrase: lot number
Skal oppgis når det klages på kvaliteten på produktet.
Erling Dugan
United States
batchnummer / satsnummer
Explanation:
Prestesæters Teknisk Ordbok
Selected response from:

Tore Bjerkek
Canada
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1serie-nummer, parti-nummer, lot-nummerEven Eifring
5batchnummer / satsnummer
Tore Bjerkek
4 +1parti nummerRannheid Sharma


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
parti nummer


Explanation:
Ikke sikker på om det bør skrives i ett ord, men mener det er vanlig + jfr batch number

Rannheid Sharma
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 175

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lars Sørbotten: Det skrives vanligvis i ett ord: "partinummer"
10 hrs

neutral  Lars Finsen: D
14 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
batchnummer / satsnummer


Explanation:
Prestesæters Teknisk Ordbok

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 884

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
serie-nummer, parti-nummer, lot-nummer


Explanation:
Prestesæters tekniske ordbok oppgir "serie" og "parti" for "lot" for det som har med kvalitetssikring å gjøre.

Forskrift om fiskemel, fiskeolje m.v. oppgir "parti", men henviser også til ordet "lot-nummer". Følg linken nedenfor og se § 1-2 pkt. 1 nr. 11.

Jeg tror at hvis hovedordet er "lot", skal det skrives i to ord: "Dette er lot nummer 5." Hvis hovedordet er "nummer", skal det skrives med bindestrek eller i ett ord: "Lot-nummeret er 5."


    Reference: http://www.fiskeridir.no/sider/lover/forskrift_om_fiskemel.h...
Even Eifring
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 75

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Eikås Skjøstad: serienummer skrives i ett ord.
1 day5 mins