KudoZ home » English to Norwegian » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

footprint

Norwegian translation: samtidig som den opptar minimalt av bordflaten


05:58 Apr 4, 2007
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: footprint
The projectors are designed to produce high quality, bright (high lumen) picutres in the smallest possible footprint. Therefore, a picture with a "pure yellow" tint may appear to be yellow with a slight tint of green.
Hanne Aas
Norway
Norwegian translation:samtidig som den opptar minimalt av bordflaten
Explanation:
eller "...bordplassen", slik som Vibeke skiver.

Ref 1: "Lexmark C522 er sammen med Dell-skrive-
ren blant tungvekterne i testen, og er også
ganske stor. Men den tar mest plass i høyden
og krever ikke noe særlig større bordflate enn
de andre."

Ref 2: "Prosjektor. Projektorer. Skjerm. CRT Skjerm; LCD Skjerm; Plasma skjermer ... så raskt og enkelt som mulig – og opptar minimalt anvendelig bordplass."

Ref 2:
Selected response from:

Bjørnar Magnussen
Grading comment
Da går jeg for dette alternativet. Takk igjen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fotavtrykk
Vibeke Koehler
3 +2samtidig som den opptar minimalt av bordflaten
Bjørnar Magnussen
3grunnflate
absciarretta


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
fotavtrykk


Explanation:
det gjelder hvor mye plass projektoren tar på bordet

hvis du googler fotavtrykk, projektor får du masse relevante treff

Vibeke Koehler
Norway
Works in field
Native speaker of: Norwegian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
in the smallest possible footprint
samtidig som den opptar minimalt av bordflaten


Explanation:
eller "...bordplassen", slik som Vibeke skiver.

Ref 1: "Lexmark C522 er sammen med Dell-skrive-
ren blant tungvekterne i testen, og er også
ganske stor. Men den tar mest plass i høyden
og krever ikke noe særlig større bordflate enn
de andre."

Ref 2: "Prosjektor. Projektorer. Skjerm. CRT Skjerm; LCD Skjerm; Plasma skjermer ... så raskt og enkelt som mulig – og opptar minimalt anvendelig bordplass."

Ref 2:


    Reference: http://www.dell.com/Downloads/emea/ebu/PCWorld_nr_11_Dell_fa...
    Reference: http://www.ardata.no/PartDetail.aspx?q=p:705205;c:36151
Bjørnar Magnussen
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Da går jeg for dette alternativet. Takk igjen!
Notes to answerer
Asker: Men her ser det ut til at dette er grunnen til at fargene ikke blir helt korrekte. Kan det stemme?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Riise
18 hrs

agree  Ivan Eikås Skjøstad: http://www.proz.com/kudoz/1574462#3644420 (er behandlet tidligere)
20 hrs

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grunnflate


Explanation:
Dette brukes også om hus, og kan være et alternativ til de andre gode forslagene du har fått.


absciarretta
Portugal
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in EnglishEnglish