KudoZ home » English to Norwegian » Sports / Fitness / Recreation

fine first leg

Norwegian translation: god første kamp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fine first leg
Norwegian translation:god første kamp
Entered by: Helene1974

20:55 Dec 4, 2004
English to Norwegian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation
English term or phrase: fine first leg
The second round produced another victory built on a fine first leg performance away from home with Grasshoppers of Zurich
Helene1974
United States
god første kamp
Explanation:
Det er nok fotball det er snakk om. Laget vant i annen runde (som består av to kamper; en bortekamp og en hjemmekamp).
"fine first leg performance away from home" = "god bortekamp"
Selected response from:

noned
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3god første kampnoned
4god første etappe
Elisabeth Bull


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
god første etappe


Explanation:
This is in a relay race, right?

Elisabeth Bull
Native speaker of: Norwegian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
god første kamp


Explanation:
Det er nok fotball det er snakk om. Laget vant i annen runde (som består av to kamper; en bortekamp og en hjemmekamp).
"fine first leg performance away from home" = "god bortekamp"

noned
Netherlands
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Per Riise: "God bortekamp" er vel det riktige her. Spilte ikke Mini Jacobsen for Grasshoppers i sin tid?
8 hrs

agree  Tore Bjerkek
18 hrs

agree  Kjell Thornes: Mini spilte for Young Boys, et annet sveitsisk fotballlag. Og Mini ville sikkert være enig i at nøkkelen til suksess i cuprunder som går over to kamper er å legge et godt grunnlag i den første kampen.
1 day21 hrs