KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

high density

Norwegian translation: med høy tetthet/ kompakt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high density
Norwegian translation:med høy tetthet/ kompakt
Entered by: Hege Jakobsen Lepri

18:28 Mar 13, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: high density
Beskrivelse av optiske lagringssystemer (DVD)

har forløpig landet på super-kompakt (det er en beskrivende reklametekst), men er ikke fornøyd.
Tips??
Hege Jakobsen Lepri
høy tetthet
Explanation:
Dette ifølge Clue. Finner mange treff på nettet i forbindelse med DVD.
Selected response from:

Eva Thomsen
Norway
Grading comment
høy tetthet og kompakt er evl noenlunde synonyme, men fant som deg høy tetthett på DVD-nett som beskrivelsa av DVD-plater. Kompakt brukes vel oftere om selve spillerne (som jo helst bør være det). Høy oppløsning tror jeg kun brukes i forbindelse med bildeoppløsning (resolusjon) og kan ikke brukes i min kontekst
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4høy tetthetEva Thomsen
2Høyoppløselig / med høy oppløsning
Morten Narboe


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
høy tetthet


Explanation:
Dette ifølge Clue. Finner mange treff på nettet i forbindelse med DVD.

Eva Thomsen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 25
Grading comment
høy tetthet og kompakt er evl noenlunde synonyme, men fant som deg høy tetthett på DVD-nett som beskrivelsa av DVD-plater. Kompakt brukes vel oftere om selve spillerne (som jo helst bør være det). Høy oppløsning tror jeg kun brukes i forbindelse med bildeoppløsning (resolusjon) og kan ikke brukes i min kontekst

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Høyoppløselig / med høy oppløsning


Explanation:
Første som slo meg. Har ikke noe belegg her og nå..

Morten Narboe
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 19