KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

air slide conveyer

Norwegian translation: Airslide (R) presslufttransportør


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air slide conveyer
Norwegian translation:Airslide (R) presslufttransportør
Entered by: Tore Bjerkek

10:06 May 13, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering / aluminum production
English term or phrase: air slide conveyer
Equipment for transporting fluidised material.
Utstyr for transport av fluidisert materiale.
Lars Finsen
Airslide (R) presslufttransportør
Explanation:
I am totally making this up based on Web hits.

http://www.deltaducon.com/ablsphot.html#FLOTRAY provides a picture of the transporter
Selected response from:

Tore Bjerkek
Canada
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4har ikke oversettelse, men definisjon
Hege Jakobsen Lepri
4gravitasjonsdrevet støvoppsamlingssluse
Hege Jakobsen Lepri
1Airslide (R) presslufttransportør
Tore Bjerkek


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
har ikke oversettelse, men definisjon


Explanation:
"Airslide conveyor:" (skrevet i et ord)
"An air-activated gravity-type conveyor, of the Fuller company, using low-pressure air to aerate or fluidize polverized material to a degree which will permit it to flow on a on a slight incline by the force ov gravity"
(sitat. Zanichelli tekn. Eng. ordbok).
Hva kan dette oversettes med da?
"støvoppsamlingsbane"?
"gravitasjonsoppsamler"?
Har værtborti en oversettelse for lenge siden, men den forsvant med siste formatering av Pentiumen

Hege Jakobsen Lepri
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 332

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gravitasjonsdrevet støvoppsamlingssluse


Explanation:
Denne teskten lå inne en av mine ordbøker.... tror jeg tok oversettelsen av airslide conveyor herfra:
"Leirvik Sveis hadde eller har en løsning på dette problemet i form av en
sluse de gikk igjennom på vei ut av arbeidslokalet. Her ble det blåst ut
luft fra flere dyser samtidig med at det var avtrekk til støvoppsamler.
Dette ble brukt så vidt jeg vet med suksess i forbindelse med
mettalisering (termisk sprøyting av aluminium) en prosess som støver
ekstremt mye.


Jevlig lang oversettelse, men det beste jeg kan komme på akkurat nå

Bernt Eikemo
Inspektør Arbeidstilsynet "






Hege Jakobsen Lepri
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 332

11 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Airslide (R) presslufttransportør


Explanation:
I am totally making this up based on Web hits.

http://www.deltaducon.com/ablsphot.html#FLOTRAY provides a picture of the transporter


    Reference: http://www.gordic.se/uk/airslide.html
    Reference: http://www.moldow.com/search/index.html
Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 884