KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

bell housing

Norwegian translation: klokkehus


07:54 Jun 3, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering / Gaffeltruck, motor
English term or phrase: bell housing
I motoren på en gaffeltruck.
onesdal
Norwegian translation:klokkehus
Explanation:
Ofte også clutchklokkehus - clutchhuset er ofte klokkeformet, derav betegnelsen.
Selected response from:

Per Bergvall
Norway
Grading comment
Thanks!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1klokkehus
Per Bergvall
2 +1Rørhus
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
2girkåpe
Liss Myrås


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
girkåpe


Explanation:
På svensk "kopplingskåpa", kan nok da bli "girkåpe" på Norsk?
Bare et forslag.



    Reference: http://peter.kutschera.at/LR/LandRoverDict.pl
Liss Myrås
Sweden
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 87

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Rørhus


Explanation:
I følge Engelsk-Norsk ordbok av W.A Kirkeby (Stor Utgave)kan "Bell" også være et rør - spesielt i amerikanske tekster F. eks: Bell Socket eller Pipe Socket = Rørmuffe.
Housing er huset/kassen som dekker slike komponenter.

Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 72
Grading comment
Too general. "Kirkeby" is not really a professional dict.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  heiaamot: Jeg har også funnet "rørmuffe", men man bør nok kontakte en mekaniker først.
13 mins
The asker has declined this answer
Comment: Too general. "Kirkeby" is not really a professional dict.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
klokkehus


Explanation:
Ofte også clutchklokkehus - clutchhuset er ofte klokkeformet, derav betegnelsen.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 2240
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lars Finsen: men clutch kalles ofte kobling på norsk, særlig i sammensetninger.
21 hrs