KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

If the vertical frequency is set at over 76Hz, this message will appear for 5 se

Norwegian translation: Hvis bildefrekvensen settes høyere enn 76 Hz, vil denne meldingen vises i 5 sekunder og så forsvinne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:If the vertical frequency is set at over 76Hz, this message will appear for 5 se
Norwegian translation:Hvis bildefrekvensen settes høyere enn 76 Hz, vil denne meldingen vises i 5 sekunder og så forsvinne
Entered by: Roald Toskedal

17:15 Jul 12, 2002
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: If the vertical frequency is set at over 76Hz, this message will appear for 5 se
Please advise me how to translate the following sentence in Norweigian:

If the vertical frequency is set at over 76Hz, this message will appear for 5 seconds and then disappear.
Hee
Hvis bildefrekvensen settes høyere enn 76 Hz, vil denne meldingen vises i 5 sekunder og så forsvinne
Explanation:
Bokstavelig oversatt vile det være" Hvis vertikalfrekvensen settes høyere... etc." Jeg går ut fra at teksten dreier som om en brukerhåndbok for et skjermkort eller en skjerm, og da blir sannsynligvis "billedfrekvens" lettere forstått enn "vertiaklfrekvens", hvis da ikke "v.frekvens" er definert tidligere. I så fall ville jeg bruke det som tidligere er angitt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-12 22:14:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Beklager trykkfeilene, det gikk litt fort her... OG, det heter \"bildefrekvens\", og ikke \"billedfrekvens\".
r.
Selected response from:

Roald Toskedal
Norway
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hvis bildefrekvensen settes høyere enn 76 Hz, vil denne meldingen vises i 5 sekunder og så forsvinne
Roald Toskedal
4Dersom oppdateringsfrekvensen settes høyere enn 76Hz vil denne beskjeden vises i fem sekunder
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hvis bildefrekvensen settes høyere enn 76 Hz, vil denne meldingen vises i 5 sekunder og så forsvinne


Explanation:
Bokstavelig oversatt vile det være" Hvis vertikalfrekvensen settes høyere... etc." Jeg går ut fra at teksten dreier som om en brukerhåndbok for et skjermkort eller en skjerm, og da blir sannsynligvis "billedfrekvens" lettere forstått enn "vertiaklfrekvens", hvis da ikke "v.frekvens" er definert tidligere. I så fall ville jeg bruke det som tidligere er angitt.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-12 22:14:34 (GMT)
--------------------------------------------------

Beklager trykkfeilene, det gikk litt fort her... OG, det heter \"bildefrekvens\", og ikke \"billedfrekvens\".
r.


    Reference: http://www.pm-data.no/produktinfo/104449.htm
Roald Toskedal
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 306
Grading comment
Thanks

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dersom oppdateringsfrekvensen settes høyere enn 76Hz vil denne beskjeden vises i fem sekunder


Explanation:
..for deretter å forsvinne.

Den vertikale frekvensen brukes ofte å omtales som oppdateringsfrekvensen i slike brukersammenhenger.

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861