KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

web

Norwegian translation: formduk/ papirbane/vev


22:39 Mar 28, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: web
"xx Web/surface inspection systems detect, identify, and
visualize defects on the surfaces of products that are manufactured in a
continuous fashion (such as metals, paper, plastics, and nonwovens)."

"...and is applicable to any web, including metal, paper, film, foil, non-wovens,
and textiles."
Osa Bondhus
Norwegian translation:formduk/ papirbane/vev
Explanation:
BRAUN 6. REVIDERTE UTGAVE
Ansteinsson Reiersen ENGELSK-NORSK TEKNISK ORDBOK foreslår bl.a.;
web=spindelvev, webbutstyr, gitter, hjulskive,formduk, papirbane,vev, mm
Selected response from:

Amber Intl.
Grading comment
Tusen takk til begge! Pga. den spesielle konteksten, endte eg med å bruke "materialduk", fordi klienten definerte dette som "sheet" (of material).
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4formduk/ papirbane/vev
Amber Intl.
3vev
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vev


Explanation:
Fant en side på veven om dette...

Ser ut som det kan brukes siden det snakkes om:

"Sensoren er spesielt godt egnet til å utføre oppgaver i løpende produksjon. Dette er blant annet dimensjonskontroll med høye krav til nøyaktighet, vev-inspeksjon, følgesystemer, sortering og identitifikasjon"


    Reference: http://www.tordivel.no/presseMELDINGER/lord_vision_sensor.ht...
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
formduk/ papirbane/vev


Explanation:
BRAUN 6. REVIDERTE UTGAVE
Ansteinsson Reiersen ENGELSK-NORSK TEKNISK ORDBOK foreslår bl.a.;
web=spindelvev, webbutstyr, gitter, hjulskive,formduk, papirbane,vev, mm


Amber Intl.
Native speaker of: Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal), Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 17
Grading comment
Tusen takk til begge! Pga. den spesielle konteksten, endte eg med å bruke "materialduk", fordi klienten definerte dette som "sheet" (of material).