KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

health monitors

Norwegian translation: måleinstrumenter for helse/helsestatus


09:47 Apr 4, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: health monitors
Dette ser ut til å være et samlebegrep for instrumenter for måling av f.eks. blodtrykk eller kolesterol, termometer osv. I mitt tilfelle dreier det seg om "kroppsbåret" mikroelektronikk, dvs. innretninger du kan ha på kroppen hele tida.
Cecilie Overland
Norway
Norwegian translation:måleinstrumenter for helse/helsestatus
Explanation:
Har aldri vært borte i en klar samlebetegnelse på den type apparat du snakker om, så dette er det nærmeste jeg kan komme, tror jeg.
Måleinstrumenter finner du allikevel brukt i en hel del dokument på kvasir, se under for referanse.
Selected response from:

Hege Jakobsen Lepri
Grading comment
Godt forslag - takk!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4måleinstrumenter for helse/helsestatus
Hege Jakobsen Lepri
4måleinstrumenter for helse/helsestatus
Hege Jakobsen Lepri


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
måleinstrumenter for helse/helsestatus


Explanation:
Har aldri vært borte i en klar samlebetegnelse på den type apparat du snakker om, så dette er det nærmeste jeg kan komme, tror jeg.
Måleinstrumenter finner du allikevel brukt i en hel del dokument på kvasir, se under for referanse.


    Reference: http://go.kvasir.sol.no/n/http://www.sv.ntnu.no/ish/helsevit...
Hege Jakobsen Lepri
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 332
Grading comment
Godt forslag - takk!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
måleinstrumenter for helse/helsestatus


Explanation:
Har aldri vært borte i en klar samlebetegnelse på den type apparat du snakker om, så dette er det nærmeste jeg kan komme, tror jeg.
Måleinstrumenter finner du allikevel brukt i en hel del dokument på kvasir, se under for referanse.


    Reference: http://go.kvasir.sol.no/n/http://www.sv.ntnu.no/ish/helsevit...
Hege Jakobsen Lepri
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 332