KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

Online Help

Norwegian translation: Hjelp på nettet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Online Help
Norwegian translation:Hjelp på nettet
Entered by: Elisabeth Bull

15:36 Jun 30, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Online Help
Bruksanvisning etc. på Internett. Bruker vi Online-hjelp i denne sammenhengen?
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Hjelp på nettet
Explanation:
Eller Hjelp på weben, det nettbaserte hjelpesystemet. Microsofts termlister sier bare Hjelp eller Hjelp på skjermen, dermed skilles slike hjelpesystemer fra trykte hjelpesystemer, og det er vel dette det refereres til når man sier "online help".
Selected response from:

Elisabeth Bull
Grading comment
Tusen takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hjelp på skjermenKnut Utsi
3 +2Hjelp på nettet
Elisabeth Bull
4Online hjelp or Online Help
Jarema
3internettbasert hjelp
Ivan Eikås Skjøstad


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Online hjelp or Online Help


Explanation:
Online hjelp på internett Online-help funksjonen til
SAP ligger nå åpen på internett. Adressen er: http:\\help.sap.com.

www.allianse.no/.../db25c5c4fb46c489c1256c640052a2ee/ $FILE/SAP_quicknews_01.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-30 15:49:16 (GMT)
--------------------------------------------------

cobalt-users] Automated reply from support@www.nethut.no
... Online hjelp er tilgjengelig via http://www.nethut.no. ... Online help (in
Norwegian only) is available on our website: http://www.nethut.no. ...
list.cobalt.com/pipermail/cobalt-users/ 2001-April/041828.html


--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-30 15:51:58 (GMT)
--------------------------------------------------

[PDF]No rsk
Ôîðìàò ôàéëó: PDF/Adobe Acrobat - Ïîêàçàòè ó âèãëÿä³ HTML
... . . . .22 Få mer informasjon i Online Help . . . . . ... Hvis du vil ha mer informasjon
om hjelpeprogrammer, se \"Få mer informasjon i Online Help\" på side 25. ...
www.epson.no/technical/manuals/pdf/ manual-stylus-photo-870.pdf



    www.allianse.no/.../db25c5c4fb46c489c1256c640052a2ee/ $FILE/SAP_quicknews_01.pdf
Jarema
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 24

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Hjelp på nettet


Explanation:
Eller Hjelp på weben, det nettbaserte hjelpesystemet. Microsofts termlister sier bare Hjelp eller Hjelp på skjermen, dermed skilles slike hjelpesystemer fra trykte hjelpesystemer, og det er vel dette det refereres til når man sier "online help".

Elisabeth Bull
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125
Grading comment
Tusen takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marianne Dørumsgard
15 mins

agree  Swoy
3103 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Hjelp på skjermen


Explanation:
Brukes ofte i vanlig IT-oversettelse.

Knut Utsi
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 19

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
internettbasert hjelp


Explanation:
Ref: Clue [it]

Jeg synes dette er det beste svaret :)

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (1): Elisabeth Bull