KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

Capturing video

Norwegian translation: importering av video


15:40 Jun 30, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Capturing video
Brukes i et videobehandlingsprogram for å lage videosekvenser osv.
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Norwegian translation:importering av video
Explanation:
Eller "overføring av video".

Når "capturing video" er brukt i sammenheng med et videoredigerings program på en datamaskin, betyr dette å importere/overføre video fra et videokamera (eller videospiller) over til datamaskinens harddisk, hvor det blir lagret digitalt for videre redigering.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-30 16:56:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Manualer for både Adobes Premiere og Apples Final Cut Pro (ledende videoredigerings programmer), bruker disse termene.
Selected response from:

Tormod Lund
Grading comment
Tusen takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5importering av videoTormod Lund
4 +1Spille inn video
Elisabeth Bull


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Spille inn video


Explanation:
Hentet fra Microsofts termlister.

Elisabeth Bull
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Knut Utsi: Kan bekrefte det.
19 mins

49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
importering av video


Explanation:
Eller "overføring av video".

Når "capturing video" er brukt i sammenheng med et videoredigerings program på en datamaskin, betyr dette å importere/overføre video fra et videokamera (eller videospiller) over til datamaskinens harddisk, hvor det blir lagret digitalt for videre redigering.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-30 16:56:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Manualer for både Adobes Premiere og Apples Final Cut Pro (ledende videoredigerings programmer), bruker disse termene.



    Reference: http://www.apple.com/finalcutpro/
    Reference: http://www.apple.com/no/finalcutpro/
Tormod Lund
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 10
Grading comment
Tusen takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  voice: Hva med importering av videofiler og bilder, som alt ligger på et lagringsmedium, inn i redigeringsprogrammet? Dette heter jo 'Import file' ('Import videofile') Er det ikke mer passende å bruke 'innspill', 'spill inn' eller 'opptak av video'.
4 days