KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

Microsoft Personal Web Server

Norwegian translation: Microsoft Personal Web Server


15:48 Jun 30, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Microsoft Personal Web Server
Heter dette "Microsofts personlige nettserver"?
Ellen-Marie Kristiansen Ritchie
Norway
Norwegian translation:Microsoft Personal Web Server
Explanation:
Serverdelen av prototypen foretrekkes utviklet på Microsoft plattform og teknologier. Det vil f.eks. være aktuelt og benytte Microsoft Personal Web Server, Active Server Pages, Transaction Server og COM(+) komponenter. Det vil allikevel være naturlig å gjøre en teknologi-/plattform-studie som gir oversikt over forskjellige alternativer (Linux/Unix, PHP etc.). Klientdelen av prototypen skal være uavhengig av produsent og må fungere for alle ledende nettlesere.

http://www.idi.ntnu.no/emner/sif78072/oppgaver.phtml
Selected response from:

Jarema
Ukraine
Grading comment
Tuen takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Microsoft Personal Web ServerKnut Utsi
4 +1Microsoft Personal Web Server
Jarema


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Microsoft Personal Web Server


Explanation:
Serverdelen av prototypen foretrekkes utviklet på Microsoft plattform og teknologier. Det vil f.eks. være aktuelt og benytte Microsoft Personal Web Server, Active Server Pages, Transaction Server og COM(+) komponenter. Det vil allikevel være naturlig å gjøre en teknologi-/plattform-studie som gir oversikt over forskjellige alternativer (Linux/Unix, PHP etc.). Klientdelen av prototypen skal være uavhengig av produsent og må fungere for alle ledende nettlesere.

http://www.idi.ntnu.no/emner/sif78072/oppgaver.phtml


    Reference: http://www.idi.ntnu.no/emner/sif78072/oppgaver.phtml
Jarema
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Tuen takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  onesdal: Produktnavn som ikke oversettes. Tips: Prøv å søke med Google etter dette navnet, og du får ca. 1.430.000 tilslag :-)
20 mins

40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Microsoft Personal Web Server


Explanation:
Heter det samme på norsk. Også dette ifølge Microsoft-ordlista.

Knut Utsi
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 19