KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

Powerpack

Norwegian translation: kraftbatteri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Powerpack
Norwegian translation:kraftbatteri
Entered by: Elisabeth Bull

07:25 Jul 4, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Powerpack
Eller muligens Power pack. En batteritype med 6,5 volt spenning.
Elisabeth Bull
kraftbatteri
Explanation:
Poenget med powerpack er som regel batterier med lengre levetid, dvs. at spenningen er ikke det avgjørende, men teknologien bak. Dette brukes både i mobiltelefoner og annet elektrisk (som kameraer). Eksempel på utviklingen: "Fra NiCd til NiMH til Li-Ion til Li-polymer".

Noen ganger kan en power pack rett og slett være det vi så på eldre Ericsson mobiltelefoner og andre, at det lå doble lag med celler for å øke kapapsiteten...(populært kalt "Big Mac")
Selected response from:

Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Grading comment
Takk for hjelpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1kraftbatteri
Ivan Eikås Skjøstad
3BatteriRannheid Sharma


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Batteri


Explanation:
Oversettes ofte bare med batteri, men se på sammenhengen (lav spenning mm)
Prestesæter - kraftforsyningsenhet, strømforsyningsenhet, nettenhet, nettdel (el)(aut)
Petroleumsordliste - kraftpakke
Militær ordbok - (powerpack) (mot, rad etc) kraftforsyningselement
andre -
Kraftforsyningsenhet, nettdel (rad)



Rannheid Sharma
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 175
Grading comment
Takk for hjelpen!
The asker has declined this answer
Comment: Takk for hjelpen!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kraftbatteri


Explanation:
Poenget med powerpack er som regel batterier med lengre levetid, dvs. at spenningen er ikke det avgjørende, men teknologien bak. Dette brukes både i mobiltelefoner og annet elektrisk (som kameraer). Eksempel på utviklingen: "Fra NiCd til NiMH til Li-Ion til Li-polymer".

Noen ganger kan en power pack rett og slett være det vi så på eldre Ericsson mobiltelefoner og andre, at det lå doble lag med celler for å øke kapapsiteten...(populært kalt "Big Mac")



    Reference: http://www.itavisen.no/art/1295799.html
Ivan Eikås Skjøstad
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in pair: 861
Grading comment
Takk for hjelpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Сергей Лузан: Very likely.
2 hrs