KudoZ home » English to Norwegian » Tech/Engineering

Steering ram

Norwegian translation: styresylinder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:steering ram
Norwegian translation:styresylinder
Entered by: Liss Myrås

12:09 Jul 10, 2003
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering / Bil/motor
English term or phrase: Steering ram
Setningen lyder:

"Slacken the unions on the steering ram."

Jeg er blitt foreslått ulike alternativer som f.eks. "dempesylinder", men er fremdeles usikker på hva som egentlig er det riktige her.

Jeg fant en link som kanskje kan være til litt hjelp:

http://www.imcomarine.com/pages/nev-helm-steering3.html
Liss Myrås
Sweden
styresylinder
Explanation:
Dette må da være den hydraulikksylinderen som faktisk styrer selve forhjulet i en servostyring. "Ram" blir ofte brukt om hydraulikksylindre.
Selected response from:

Roald Toskedal
Norway
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to!
Fortsatt god sommer til dere :o)


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1styresylinder
Roald Toskedal
4styrestag
Geir Vikan


Discussion entries: 3





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
styrestag


Explanation:
Full setning ville jeg oversatt med "Løsne koblingene på styrestaget"




    Reference: http://images.google.com/imgres?imgurl=home.no.net/jehaugen/...
Geir Vikan
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 125

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
steering ram
styresylinder


Explanation:
Dette må da være den hydraulikksylinderen som faktisk styrer selve forhjulet i en servostyring. "Ram" blir ofte brukt om hydraulikksylindre.


    Reference: http://www.okonomi-deler.no/pdf/case_ih.pdf
Roald Toskedal
Norway
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in pair: 306
Grading comment
Tusen takk for hjelpen begge to!
Fortsatt god sommer til dere :o)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Geir Vikan: "Hydraulic steering ram" brukes ved sevostyring - det er riktig. Styresylinder er nok bedre enn styrestaget mitt.
7 hrs
  -> Takker for den du!