KudoZ home » English to Norwegian » Telecom(munications)

EM.LIGHT

Norwegian translation: nødbelysning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:EM.LIGHT
Norwegian translation:nødbelysning
Entered by: Sigrid Thorbjørnsrud

14:55 Sep 8, 2006
English to Norwegian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / PHONE
English term or phrase: EM.LIGHT
Jeg tror det har noe å gjøre med en telefon, men ordet står for seg selv uten noen direkte sammenheng.
Sigrid Thorbjørnsrud
nødbelysning
Explanation:
Hvis dette er en forkortelse for "emergency light", vil "nødbelysning" være riktig på norsk, dersom det gjelder nødbelysning i et rom eller en konsoll der et telefonapparat er plassert, i et rom der en telefonsentral er montert, eller inni et skap der telefonutstyr er montert. Forkortelsen kan gjelde enten nødbelysningen i seg selv, eller noe mer usannsynlig, teksten ved eller på en knapp eller bryter som skrur på nødbelysningen (men vanligvis tennes nødbelysningen automatisk når nettstrømmen blir borte). Nødbelysning får vanligvis strøm fra et batteri.
Selected response from:

Tor G Jensen
Grading comment
Tusen takk for fin forklaring.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1emergency light(s)
ojinaga
4nødbelysning
Tor G Jensen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
em.light
emergency light(s)


Explanation:
My guess after having seen:
http://www.gmc.no/modules/module_123/templates/news_template...



ojinaga
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Øyvind Strøm
6 hrs
  -> Mange takk Øyvind Strøm

1 day6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
em.light
nødbelysning


Explanation:
Hvis dette er en forkortelse for "emergency light", vil "nødbelysning" være riktig på norsk, dersom det gjelder nødbelysning i et rom eller en konsoll der et telefonapparat er plassert, i et rom der en telefonsentral er montert, eller inni et skap der telefonutstyr er montert. Forkortelsen kan gjelde enten nødbelysningen i seg selv, eller noe mer usannsynlig, teksten ved eller på en knapp eller bryter som skrur på nødbelysningen (men vanligvis tennes nødbelysningen automatisk når nettstrømmen blir borte). Nødbelysning får vanligvis strøm fra et batteri.

Tor G Jensen
Specializes in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tusen takk for fin forklaring.