KudoZ home » English to Polish » Accounting

acquisition accounting

Polish translation: rachunkowo¶ć uwzględniaj±ca metodę nabycia


11:08 May 18, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: acquisition accounting
Movement in the derivative liability (acquisition accounting and put option)
Sprawozdania finansowe - bilans - konwersja sprawozdań sporządzonych wg polskich zasad rachunkowości na amerykańskie
Joanna Rączka
Poland
Polish translation:rachunkowo¶ć uwzględniaj±ca metodę nabycia
Explanation:
W rachunkowo¶ci występuj± dwie metody, jakie można zastosować dla konsolidowania sprawozdań finansowych:


1. metodę nabycia (ang. acquisition accounting, purchase accounting), która została na całym ¶wiecie uznana za jedyn± wła¶ciw± metodę konsolidowania sprawozdań finansowych grup kapitałowych, oraz za jedn± z metod dla ł±czenia się podmiotów gospodarczych. Metoda ta ma swoje

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-05-18 11:11:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.centrumwiedzy.edu.pl/cw/index.php?sm=95&ca=42&al=...
Selected response from:

bartek
Grading comment
O to właśnie chodzi - polska spółka zależna wysyła swoje sprawozdania przerobione na standardy amerykańskie do spółki matki - do konsolidacji. Dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Rachunkowość transakcji nabycia przedsiębiorstwaemka
4rachunkowo¶ć uwzględniaj±ca metodę nabycia
bartek
3rachunkowość (księgowanie) transakcji przejęcia
Adam Lankamer


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rachunkowość (księgowanie) transakcji przejęcia


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 878

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rachunkowo¶ć uwzględniaj±ca metodę nabycia


Explanation:
W rachunkowo¶ci występuj± dwie metody, jakie można zastosować dla konsolidowania sprawozdań finansowych:


1. metodę nabycia (ang. acquisition accounting, purchase accounting), która została na całym ¶wiecie uznana za jedyn± wła¶ciw± metodę konsolidowania sprawozdań finansowych grup kapitałowych, oraz za jedn± z metod dla ł±czenia się podmiotów gospodarczych. Metoda ta ma swoje

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-05-18 11:11:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.centrumwiedzy.edu.pl/cw/index.php?sm=95&ca=42&al=...

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 343
Grading comment
O to właśnie chodzi - polska spółka zależna wysyła swoje sprawozdania przerobione na standardy amerykańskie do spółki matki - do konsolidacji. Dzięki.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rachunkowość transakcji nabycia przedsiębiorstwa


Explanation:
Rachunkowość transakcji nabycia przedsiębiorstwa - the accounting methods applied when one company takes over another by purchasing a sufficient number of shares.

Pricewaterhouse and Coopers - Kompendium terminów z zakresu rachunkowości i finansów

emka
Native speaker of: Native in PolishPolish