KudoZ home » English to Polish » Accounting

Motor Expenses

Polish translation: koszty eksploatacji samochodów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:motor expenses
Polish translation:koszty eksploatacji samochodów
Entered by: Polangmar

13:52 Jan 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: Motor Expenses
The company wishes to apportion MOTOR EXPENSES equally between Distribution Costs and Administrative Expenses.
dbartnikowska
Poland
koszty eksploatacji samochodów
Explanation:
Koszty eksploatacji samochodu to termin ustawowy.

Odpowiadając na drugą część pytania, należy stwierdzić, iż w księdze przychodów i rozchodów wydatki na zakup paliwa lub koszty eksploatacji samochodu niewprowadzonego do ewidencji środków trwałych powinny zostać zaewidencjonowane w kol. 14. Podstawą dokonania wpisu do kol. 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów jest sporządzone przez podatnika zestawienie poniesionych i udokumentowanych fakturami wydatków.
http://tinyurl.com/3as2tr

http://tinyurl.com/35wk25
http://tinyurl.com/2wqbtv

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-01-16 02:02:57 GMT)
--------------------------------------------------

Na wypadek gdyby na stanie mieli również motocykle:), można też dać:
koszty eksploatacji pojazdów

http://tinyurl.com/2dotcj
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wydatki na pojazdy/związane z pojazdami
Maciek Drobka
4koszty eksploatacji samochodówPolangmar
4wydatki związane z wykorzystaniem pojazdów w celach służbowychRoman Kozierkiewicz


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
motor expenses
wydatki na pojazdy/związane z pojazdami


Explanation:
Tak chyba najprościej.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-01-15 13:57:00 GMT)
--------------------------------------------------

Przykład strony o 'motor expenses' w oryginale:
http://tinyurl.com/396ujw

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2008-01-15 13:57:35 GMT)
--------------------------------------------------

dokładnie chodzi o 'pojazdy silnikowe', ale tak dokładnie aż chyba nie trzeba

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 69

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sylwia Dziuba
3 hrs
  -> dziękuję

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motor expenses
wydatki związane z wykorzystaniem pojazdów w celach służbowych


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 670

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Nie tylko z wykorzystywaniem - również z przeglądami, naprawami, ubezpieczeniem itp.:) W celach służbowych można wykorzystywać samochód prywatny - pojazdy firmy wykorzystuje się do potrzeb związanych z prowadzoną działalnością.:)
7 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motor expenses
koszty eksploatacji samochodów


Explanation:
Koszty eksploatacji samochodu to termin ustawowy.

Odpowiadając na drugą część pytania, należy stwierdzić, iż w księdze przychodów i rozchodów wydatki na zakup paliwa lub koszty eksploatacji samochodu niewprowadzonego do ewidencji środków trwałych powinny zostać zaewidencjonowane w kol. 14. Podstawą dokonania wpisu do kol. 14 podatkowej księgi przychodów i rozchodów jest sporządzone przez podatnika zestawienie poniesionych i udokumentowanych fakturami wydatków.
http://tinyurl.com/3as2tr

http://tinyurl.com/35wk25
http://tinyurl.com/2wqbtv

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-01-16 02:02:57 GMT)
--------------------------------------------------

Na wypadek gdyby na stanie mieli również motocykle:), można też dać:
koszty eksploatacji pojazdów

http://tinyurl.com/2dotcj

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 426
Grading comment
Dziękuję :)