KudoZ home » English to Polish » Accounting

cost depletion expense amounts

Polish translation: kwoty wydatków związanych z kosztami wyczerpywania się zasobów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cost depletion expense amounts
Polish translation:kwoty wydatków związanych z kosztami wyczerpywania się zasobów
Entered by: Roman Kozierkiewicz

08:47 Mar 15, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: cost depletion expense amounts
W zdaniu:
The non-cash outlay for book depreciation and *cost depletion expense amounts* should be determined consistent with the current practice of the business.
Adam Załuski
kwoty wydatków związanych z kosztami wyczerpywania się zasobów
Explanation:
Propozycja
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Dziękuję za pomoc, skorzystałem z tej wersji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1kwoty amortyzacji kosztowejPolangmar
4 -1kwoty wydatków związanych z kosztami wyczerpywania się zasobówRoman Kozierkiewicz


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kwoty wydatków związanych z kosztami wyczerpywania się zasobów


Explanation:
Propozycja

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 670
Grading comment
Dziękuję za pomoc, skorzystałem z tej wersji.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: 1. Kontekst nic nie mówi o wyczerpywaniu się zasobów. 2. Jeśliby nawet, to w jaki sposób można ponosić wydatki na koszty w. s. z.? - koszty wyczerpywania się zasobów to pojęcie bilansowe i nie są z nim związane wydatki.
11 hrs
  -> Mr. Champion - pracujecie na złych linkach - a od wydatki związane z "depletion" nie są kosztem?

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kwoty amortyzacji kosztowej


Explanation:
Expense = asset depletion: An expense is the cost incurred when an asset is used up.
http://tinyurl.com/25d3cc

"Depletion expense" to wysokość/wielkość amortyzacji lub ogólnie amortyzacja: http://je.pl/fxg0 .

http://tinyurl.com/2hpjmq

http://tinyurl.com/2gtdqp
http://tinyurl.com/2c87ms

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs (2008-03-15 22:49:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/23eeqk

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 426

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Roman Kozierkiewicz: Każdy wie, że co innego jest depletion, depreciation czy amortization. Poza tym termin depletion jest używany powszechnie w sektorach zasobów naturalnych (ropa, gaz itp.). Proszę poczytać o percentage depletion method, a nie przytaczać zbędne linki.
5 hrs
  -> To, czy depletion, depreciation, czy amortization znaczą to samo, czy coś innego, zależy od kontekstu (inaczej mówiąc, od tego, co piszący ma na myśli). KudoZ nie służy do cytowania słowników, lecz pomocy, gdy znaczenie słownikowe nie pasuje do kontekstu.