KudoZ home » English to Polish » Accounting

amortized cost

Polish translation: koszt zamortyzowany / amortyzowany


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:amortized cost
Polish translation:koszt zamortyzowany / amortyzowany
Entered by: Przemysław Szkodziński

16:10 Oct 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / accounting
English term or phrase: amortized cost
np. w bilansie
ZUZA
United Kingdom
koszt zamortyzowany
Explanation:
P.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-20 16:17:08 (GMT)
--------------------------------------------------

miał być trochę mniejszy confidence...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-21 06:18:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Jak podpowiadają komentatorzy: \"koszt amortyzowany\"
Selected response from:

Przemysław Szkodziński
Poland
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3koszt zamortyzowanyPrzemysław Szkodziński
4wartość umorzona
Andrzej Lejman


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
koszt zamortyzowany


Explanation:
P.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-20 16:17:08 (GMT)
--------------------------------------------------

miał być trochę mniejszy confidence...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-21 06:18:14 (GMT)
--------------------------------------------------

Jak podpowiadają komentatorzy: \"koszt amortyzowany\"

Przemysław Szkodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Teresa Goscinska: moze:koszt amortyzowany
1 hr
  -> Thank you

agree  lim0nka: amortyzowane będzie chyba lepiej
3 hrs
  -> Thank you

agree  Piotr Kurek: jw
4 hrs
  -> jw

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wartość umorzona


Explanation:
jako ta część wartości środka trwałego, która została odpisana w amortyzację na dzień sporządzenia sprawozdania.

Suma tych odpisów stanowi narastającą (zakumulowaną) deprecjację środka trwałego.

Nieco inne może byc znaczenie w przypadku papierów wartościowych, ale brak kontekstu.

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 46