KudoZ home » English to Polish » Accounting

no account shall be taken of dealings

Polish translation: nie bierze się pod uwagę transakcji


11:05 Aug 2, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Accounting / EC directive
English term or phrase: no account shall be taken of dealings
For the purposes of calculating total annual turnover figures, the turnover achieved during the previous financial year by the relevant party to the vertical
agreement and the turnover achieved by its connected undertakings in respect of all goods and services, excluding all taxes and other
duties, shall be added together. For this purpose, NO ACCOUNT SHALL BE TAKEN OF DEALINGS between the party to the vertical agreement and its connected undertakings or
between its connected undertakings.

Nie bardzo rozumiem o co chodzi w zaznaczonej czę¶ci drugiego zdania:(
hadraadae
Polish translation:nie bierze się pod uwagę transakcji
Explanation:
. Do celu obliczenia całkowitego obrotu rocznego w rozumieniu art. 2 ust. 2 i 4 sumuje się obrót osiągnięty w poprzednim roku obrotowym przez odnośną stronę porozumienia wertykalnego i obrót osiągnięty przez związane z nią przedsiębiorstwa w związku z wszystkimi towarami i usługami, wyłączając wszystkie podatki i inne opłaty. W tym celu nie bierze się pod uwagę transakcji między stroną porozumienia wertykalnego i związanymi z nią przedsiębiorstwami lub między tymi związanymi przedsiębiorstwami.


http://portal.wsiz.rzeszow.pl/pliki/3298.doc
Selected response from:

awdotia
Poland
Grading comment
dzięki za szybko¶ć i wyczerpuj±ca odpowiedĽ :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nie bierze się pod uwagę transakcji
awdotia
4nie uwzględnia się transakcjijacek o


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nie uwzględnia się transakcji


Explanation:
pomiędzy ...

jacek o
Native speaker of: Native in PolishPolish

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nie bierze się pod uwagę transakcji


Explanation:
. Do celu obliczenia całkowitego obrotu rocznego w rozumieniu art. 2 ust. 2 i 4 sumuje się obrót osiągnięty w poprzednim roku obrotowym przez odnośną stronę porozumienia wertykalnego i obrót osiągnięty przez związane z nią przedsiębiorstwa w związku z wszystkimi towarami i usługami, wyłączając wszystkie podatki i inne opłaty. W tym celu nie bierze się pod uwagę transakcji między stroną porozumienia wertykalnego i związanymi z nią przedsiębiorstwami lub między tymi związanymi przedsiębiorstwami.


http://portal.wsiz.rzeszow.pl/pliki/3298.doc

awdotia
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
dzięki za szybko¶ć i wyczerpuj±ca odpowiedĽ :)