KudoZ home » English to Polish » Accounting

volume flexibility

Polish translation: elastyczność ilościowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:volume flexibility
Polish translation:elastyczność ilościowa
Entered by: Adam Lankamer

12:01 Feb 13, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: volume flexibility
The accounting for take-or-pay contracts with volume flexibility is described in section 5.

If all other own-use criteria are met and the contract is and there is no opportunity (either legally or economically) for the purchaser or seller to settle the contract by entering into an offsetting contract with a third party then a purchase or sales contract with volume flexibility does not fall under the scope of IAS 39.
jo_loop
United Kingdom
elastyczność ilościowa
Explanation:
IMHO
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1elastyczność ilościowa
Adam Lankamer
4zmienna / elastyczna wielko¶ć kontraktu / umowy
bartek


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elastyczność ilościowa


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 878
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
6 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmienna / elastyczna wielko¶ć kontraktu / umowy


Explanation:
mam wrazenie, ze o to chodzi

... W przypadku niektórych kontraktów - najczę¶ciej na towary - podawana jest
okre¶lona wielko¶ć kontraktu w specyficznych jednostkach np. ...
www.futures.onet.pl/be3 -

.. Nadawany przez podmiot rozliczaj±cy zgodnie ze standardem ISIN Instrument bazowy
Kurs EUR/PLN Jednostka transakcyjna (wielko¶ć kontraktu) 10.000 EUR ...
www.dmbzwbk.pl/007spec_feur.php

.. 19. Kupno 1 kontraktu po kursie 50 zł (za akcję), wielko¶ć kontraktu 300 akcji. ...
wielko¶ć kontraktu 500 akcji. Przykład nr 4. Arbitraż (1). 39. ...
www.gpw.com.pl/zrodla/gpw/prezentacje/akcjeinter2.ppt

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2005-02-13 14:45:44 GMT)
--------------------------------------------------

.. specyfikuj±cych sam± umowę terminow± - instrument bazowy (gaz) i ¶wiadczenie (dostawa
gazu do stacji rozdzielczej, wielko¶ć kontraktu, miesi±c i okres ...
www.cire.pl/ryzyko/?id=12

.. Zatem, nawet niewielka zmiana ceny w notowaniach mnożona przez wielko¶ć kontraktu
daje znacz±ce sumy zwiększaj±ce lub zmniejszaj±ce warto¶ć kontraktu. ...
www.arr.gov.pl/showdoc.php?inoId=1095
... Malezj±. Wielko¶ć kontraktu (przeszło 200 mln dol.) oznacza utrzymanie
miejsc pracy w przemy¶le zbrojeniowym. 25.3. Warszawa ...
www.msz.gov.pl/file_libraries/44/6463/20020326.doc


bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 343

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adam Lankamer: propozycja dobra jak każda inna, natomiast linki na poparcie dotyczą rynku kontraktów terminowych (futures), który nijak się ma do podanego przez askera kontekstu
1 hr
  -> akurat tutaj to ma niewielkie znaczenie - przyklady dobre, jak kazde inne. :-) Zaraz dodam inne o tej samej wymowie