KudoZ home » English to Polish » Agriculture

field beans

Polish translation: fasola zwykła (Phaseolus vulgaris L.); bobik (Vicia faba minor)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:field bean(s)
Polish translation:fasola zwykła (Phaseolus vulgaris L.); bobik (Vicia faba minor)
Entered by: anglista

22:35 Mar 13, 2002
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / agriculture
English term or phrase: field beans
nazwa rośliny
kingusia
Poland
fasola zwykła; bobik
Explanation:
oczywiście BOBIK także (widać musi być tak niejednoznacznie), ale ten adres wiele wyjaśnia:
http://www.hort.purdue.edu/newcrop/1492/legume_human.html#Fi... Bean - Traditional varieties of grain legumes for human consumption (Bibliography: (…) CIAT. 1985. Potential for field beans (Phaseolus vulgaris L.) in West Asia and North Africa. Cali, Colombia

z kolei na poparcie BOBIKU - ten adres plus moje AGREE dla Witolda
http://magda.biotech.univ.gda.pl/imprezy/IAPTC/sessions/sess...
field bean (Vicia faba ssp. minor).
The aim of the investigations was to compare the regeneration ability of explants obtained from four field bean varieties (Nadwiślański, Bronto, Tibo, Dino).
Selected response from:

anglista
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1BobikWitold
4 +1fasola gruntowamakary
4fasola zwykła; bobikanglista
4fasolka polowa
Ivona


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fasolka polowa


Explanation:
fasolka polowa

Ivona
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fasola gruntowa


Explanation:
w przeciwieństwie do cieplarnianej

makary
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: to chyba będzie njbliższe, chociaż lepsza byłaby liczba mnoga (fasole gruntowe), gdyż 'field beans' obejmuje różne gatunki fasoli.
28 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bobik


Explanation:
Vicia faba minor


    Reference: http://fanthom.math.put.poznan.pl/~slawek/cgi/frame.cgi?wyka
Witold
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  leff: see http://mckenna.cses.vt.edu/cses3444/3444lec17.html
13 mins

agree  Jakub Szacki: takze np. New Oxford Dictionary of English. Ale tu jest pewna dwuznacznosc - 'field' oznacza np. pastewna, niejadalna odmiane rosliny uprawnej (np. kukurydzy). Tyle , ze w przypadku bobiku to jedno z drugim sie zgadza.
25 mins

agree  anglista: jak najbardziej - http://www.rolnas.com.pl/o2.htm MOTYLKOWE: bobik – NADWIŚLAŃSKI, KODAM, http://www.rolnas.com.pl/o2e.htm, PULSES: field bean - NADWIŚLAŃSKI, KODAM + internet (nie zmieszczę)
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fasola zwykła; bobik


Explanation:
oczywiście BOBIK także (widać musi być tak niejednoznacznie), ale ten adres wiele wyjaśnia:
http://www.hort.purdue.edu/newcrop/1492/legume_human.html#Fi... Bean - Traditional varieties of grain legumes for human consumption (Bibliography: (…) CIAT. 1985. Potential for field beans (Phaseolus vulgaris L.) in West Asia and North Africa. Cali, Colombia

z kolei na poparcie BOBIKU - ten adres plus moje AGREE dla Witolda
http://magda.biotech.univ.gda.pl/imprezy/IAPTC/sessions/sess...
field bean (Vicia faba ssp. minor).
The aim of the investigations was to compare the regeneration ability of explants obtained from four field bean varieties (Nadwiślański, Bronto, Tibo, Dino).



    www.hort.purdue.edu/newcrop/1492/legume_human.html#Field Bean
anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: może po prostu istnieje różnica znaczeniowa pomiędzy 'field bean' (bobik) a 'field beans' (różne gatunki fasoli)? Tak by wynikało również z podanych przez Ciebie linków
6 hrs

neutral  Jakub Szacki: Podbielkowski to solidna firma
14 hrs
  -> sugerujesz więc, że tylko BOBIK? (hasło nr 91, str. 41)